لزوم کاهش ۲۰ درصدی مصرف خانگی برق در اصفهان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: سرانه مصرف برق کشور ۲۱۰ کیلو وات ساعت و سرانه مصرف برق اصفهان ۸۰ کیلو وات ساعت و نسبت به سرانه جهانی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرسل صالحی امروز سه شنبه - ۵ شهریورماه - در نشستی خبری اظهار کرد: در حالت عادی پیک مصرف اصفهان ۸۰۰ مگاوات است که در فصل تابستان به بیش از یک هزار و ۲۰۰ مگاوات در ساعات ۱۳ الی ۱۵ می‌رسد، بر اساس پیش بینی‌های انجام شده قرار بود به میزان چهار هزار مگاوات مدیریت مصرف اتفاق بیفتد که خوشبختانه با همکاری مردم توانستیم آن را محقق کنیم.

وی افزود: استان اصفهان در کل تابستان در ناحیه سبز مدیریت مصرف برق قرار گرفت و هیچ موقع در اولویت قطعی قرار نگرفتیم، امسال سقف پیک تعیین شده با وجود ۸.۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته رعایت شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: ۲۱۰ کیلووات ساعت میانگین سرانه مصرف کشور و ۸۰ کیلووات ساعت نیز میانگین سرانه مصرف استان اصفهان است که نسبت به سرانه جهانی بیشتر بوده و نیازمند کاهش آن هستیم.

صالحی افزود: حداقل ۳۶ درصد مصرف انرژی در شهرستان اصفهان در بخش خانگی انجام می‌شود و فقط با کاهش ۲۰ درصدی مصرف در مصارف خانگی بیش از ۱۰۰ مگاوات مدیریت مصرف صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تا کنون برای مدیریت مصرف برق پنج هزار تفاهم نامه بسته شد که پیش بینی کردیم ۲۳۴ مگاوات به ما کمک کند و برنامه داریم به ازای این مدیریت مصرف پاداش‌هایی را به مشترکان ارائه دهیم، که از مقدار ۱۴۰ مگاوات آن محقق شد، همچنین ۱۸۰ دیزل ژنراتور شناسایی شد و بیش از ۱۵ میلیارد تومان برق از این طریق تامین شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در سال آینده برنامه داریم در شهر اصفهان نیز با همکاری شهرداری، جشن مدیریت مصرف را برگزار کنیم، همچنین نرم‌افزار مدیریت یکپارچه انرژی نیز طراحی شده است که وضعیت مصرف مشترک را به صورت آنلاین بررسی می‌کند که هم اکنون در سایت شرکت موجود است که مشترکان دیماندی می‌توانند با استفاره از شناسه قبوض از آن بهره ببرند.

روش های ثبت شماره تلفن برای دریافت و پرداخت قبض برق

همچنین مهرداد جنتیان، معاون خدمات فروش و پس از فروش شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: سامانه سمیع سال ۹۱ برای اولین بار در کشور افتتاح شد، که اعتبار بخشی خوبی در آن جذب شده‌است و حدود ۵۰۰ هزار تردد شهری توسط این سامانه حذف شد، این سامانه به شماره تلفن ۳۸۱۲۱ از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ میزبان تماس‌های مردم است.

وی افزود: همچینن سامانه بصیر نیز در این شرکت راه اندازی شده‌است که تمام فرایندهای مشترکین از شروع تا پایان را مورد نظارت و پیگیری قرار می‌دهد این سامانه از شکایت‌های مردمی پیشگیری می‌کند و خط کش اندازه گیری برای پرسنل شرکت شده است. 

معاون خدمات فروش و پس از فروش شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در شش ماهه ابتدایی سال ۹۸ در حدود ۳۵۶ هزار درخواست غیر حضوری از طریق تماس با سامانه سمیع انجام شد که حدود یک میلیون ۲۱۱ لیتر سوخت صرفه جویی شد همچنین حدود ۵۰۰ هزار کاغذ در سیستم‌های اداری حدف شد و در کلیه امور اجرایی بایگانی فیزیکی نداریم.

جنتیان افزود: در بدترین حالت خدمات این شرکت ۴ روزه به مردم ارائه می‌شود که در این زمینه رتبه اول کشوری را داریم، وصول مطالبات به ۹۳ درصد در سال رسیده‌است، سامانه حذف قبوض نیز، از ۲۵ خرداماه با شروع طرح ملی قبض سبز شروع به کار کرد.

وی اضافه کرد: تا کنون شماره تلفن یک میلیون و  ۴۰۰ هزار مشترک جمع آوری شده است، روش‌های مختلفی از جمله بروشورهایی که با قبوض به منازل ارسال شد، همچنین مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراجعه به سایت شرکت، برای ثبت شماره تلفن همراه وجود دارد، برای به روز رسانی تلفن‌ها نیز که مشکلاتی برای مالک و مستاجر به وجود می‌آورد از طریق سامانه سمیع انجام می‌شود.

معاون خدمات فروش و پس از فروش شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: تا کنون با تعدادی از شرکت های ارائه کننده سرویس های پرداخت تا کنون  قرار داد بسته شده است؛ همچنین اپلیکیشن ملی توسط توانیر راه انرازی شده است که با مراجعه به ان مردم می‌توانند قبوض را مشاهد ه و پرداخت کنند.

۹۰ میلیاردتومان برای پروژه‌های توزیع برق اصفهان هزینه شده‌است

هم چنین مجتبی رفیعی، مسئول مطالعات اقتصادی شرکت توزیع برق اصفهان اظهار کرد: تا کنون ۹۰ میلیارد تومان ظرفیت سازی برای ایجاد زیر ساخت‌ها و نرم‌افزارهای جدید ایجاد شده‌است، شش فیدر اصلی به مسیرهای تامین برق افزوده شد که قابلیت اطمینان شبکه را توسعه داده است.

وی افزود: نصب و تجهیز دو هزار کنتور هوشمند، پذیرش ۳۰ هزار انشعاب جدید، بهینه سازی و تقویت شبکه به میزان ۱۵۰ کیلومتر و فیدرگیری به منظور کاهش خاموشی و رفع حریم شبکه، احداث ۲۶۲ کیلومتر کابل خودنگهدار علاوه بر رعایت حریم ایمینی شهروندان و کاهش خاموشی‌های برق سهم چشمگیری در توسعه مدیریت سبز اصفهان داشته است.

مسئول مطالعات اقتصادی شرکت توزیع برق اصفهان افزود: در بحث اتوماسیون شبکه مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده‌است که در کاهش خاموشی‌ها تاثیر بسزایی دارد، نصب ترانس و احداث پست، مجموعا ۳۵ میلیارد تومان از منابع ملی هزینه شده است.

رفیعی افزود: همچنین در حوزه بهینه سازی و تقویت شبکه نیز در مجموع ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده‌است که از جمله پروژه‌های انجام شده در این حوزه می‌توان به تبدیل  بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به شبکه کابل خودنگهدار اشاره کرد.

کد خبر 387440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.