زاون و جادوگر کوچک

یک فیلمنامه نویس گفت: سینمای کودک مانند دیگر بخش‌های سینما، نیازمند فیلم‌هایی است که بتواند همه طیف های مخاطب را راضی کند.

فیلم جادوگر کوچک به کارگردانی مایکل شارر برنده دیپلم افتخار جایزه زاون در سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد. عطیه سلطانی عضو هیئت انتخاب این جایزه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، به تشریح شرایط این جشنواره پرداخت.

وی اظهار کرد: مسلماً اتنخاب سختی بود چون فیلم‌های زیادی وجود داشت که معیارهای لازم را داشتند اما نکاتی وجود داشت که برای ما ارجحیت بیشتری داشتند؛ نخست آن که فیلم خوبی باشد و دوم آنکه درباره انسان دوستی باشد و این روحیه در کلیت فیلم هم مشهود باشد چرا که یکی از ویژگی‌های اصلی زاون، انسان دوستی بود.

این عضو هیئت داوران جایزه زاون ادامه داد: علاوه بر این معیارها، فیلم باید مورد پسند بچه‌ها هم باشد. هرچند فیلم‌هایی وجود داشت که ویژگی فیلم خوب را دارا بود و با ویژگی‌های شخصیتی مرحوم زاون هم همخوانی داشت ولی احساس کردیم مخاطب کودک و نوجوان با فیلم جادوگر کوچک ارتباط بیشتری برقرار کردند.

سلطانی افزود: خوشحالم که جشنواره به اصفهان بازگشته و امیدوارم که از پتانسیل‌های جشنواره برای شهر و هنرمندان شهر اصفهان، استفاده بهینه شود. فیلم‌ها هر کدام در جزئی از خودشان درخشان بودند اما پیدا کردن فیلمی که مجموعه درخشانی باشد، کار دشواری است.

وی گفت: فیلم‌های خوب زیادی در این دوره از جشنواره دیدم که با رقابت بین سینمای ایران و سینمای بین الملل را سخت و انتخاب را برای برگزیدن جایزه زاون دشوار می‌کرد.

این فیلمنامه نویس خاطر نشان کرد: امیدوارم فیلم‌های خوبی ساخته شود و جایزه زاون را دریافت کند نه آنکه فیلمسازی، مختص این جایزه فیلم بسازد. بهتر است که فیلم در ذات خود خوب باشد و شامل معیارهای جایزه زاون باشد. امسال فیلم‌هایی وجود داشت که همچنان از دنیای کودک و نوجوان دور بود اما فیلم‌هایی هم وجود داشتند که مورد استقبال این رده سنی قرار گرفت. به هرحال سینمای کودک مانند دیگر بخش‌های سینما، نیازمند فیلم‌هایی است که بتواند همه طیف های مخاطب را راضی کند.

کد خبر 387439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.