معراجی: فیلم کودک نباید فقط در جشنواره‌ها دیده شود

فیلم بازیوو به کارگردانی امیرحسین قهرایی، برنده دیپلم افتخار بخش کسب و کار جشنواره سی و دومین جشنواره فیلم کودک شد. این جایزه از جشنواره، بخشی از جوایز ویژه دبیر بود که به فیلم بازیوو اهدا شد.

میثم معراجی تهیه کننده اجرایی فیلم بازیوو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاش داورهای جشنواره، فیلم‌ها را به همراه بچه‌ها در سالن‌ها تماشا می‌کردند. فیلم کودک را باید با خود کودکان در سالن سینما دید. بازیوو شرایط دریافت بهترین فیلم کودک را داشت هر چند برای نظر داوران کمال احترام را قائل هستیم اما مدل تقسیم بندی جوایز می‌توانست از این بهتر باشد.

وی ادامه داد: برای بازیوو حمایت خاصی نداشتیم و سرمایه گذاری برای فیلم به صورت شخصی انجام گرفت. قطعاً این الگو بازهم برای فیلم بعدی تکرار خواهد شد اما مسئله مهمی که وجود دارد، مسئله اکران فیلم‌هایی است که با هزینه شخصی تولید می‌شود. ممکن است بسیاری از فیلم‌های این جشنواره به اکران نرسد.

این کارگردان گفت: فیلم کودک باید اکران و نباید صرفاً در جشنواره‌ها دیده شود و آخر سر به آرشیو برسد. فیلم کودک برای کودک ساخته شده است نه برای شخص دیگری و فیلمی در اکران موفق خواهد شد که مخاطب پسند باشد.

کد خبر 387435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.