نگاه ویژه صندوق کارآفرینی امید به خانه های بوم گردی

مدیر حقوقی صندوق کارآفرینی امید گفت: فلسفه صندوق کارآفرینی امید حمایت از اشتغال در قالب شغل های خانگی و کارگاه های متوسط و کوچک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کرمانی نژاد امروز سه شنبه در افتتاحیه یک اقامتگاه گردشگری و بوم گردی در شهرستان آران و بیدگل اظهارکرد: دولت وظیفه خود می داند که کارآفرینان را حمایت و مدیریت کند و با همین هدف در سال ٩٧  حدود ١٨ هزار میلیار ریال از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار چند بانک از جمله صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت. 

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید نیز به عنوان عامل از کسانی که سرمایه گزار هستند و تقاضی ایجاد شغل دارند حمایت می کند که تا امروز خوشبختانه ١٢ هزار میلیارد ریال از این بودجه تخصیص پیداکرده است و حدود ١٠ هزار میلیارد ریال نیز جذب فعالیت ها شده است.

مدیر حقوقی صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیار تومان وام در این بخش توانسته است برای ۶۷ هزار و ۲۷۰ نفر  شغل ایجاد کند. حدود ٢٧ هزار فقره وأم و تسهیلات در سطح کشور پرداخت شده است.

کرمانی نژاد اظهارکرد: صندوق کارآفرینی امید به عنوان موسسه عامل به شرکت های کار آفرین تسهیلات ٤ درصدی  پرداخت می کند و فلسفه صندوق کارآفرینی امید حمایت از اشتغال در قالب شغل های خانگی و کارگاه های متوسط و کوچک است.

بودجه ٧٢ میلیارد تومانی صندوق کارآفرینی امید اصفهان

همچنین، احسان مهدوی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان نیز اظهارکرد: حمایت از اقامتگاه ای گردشگری و بوم گردی در راستای نگاه دولت به مقوله گردشگری است تا به جای سرمایه گذاری های بزرگ در هتلداری به صورت سنتی مشارکت های مردمی را افزایش داده و تولید خدمات گردشگری را به خانه های مردم ببرد. صندوق کار آفرین امید در سال های گذشته نگاه ویژه ای به خانه های بوم گردی داشته است.

وی افزود: سهم صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان از بودجه صندوق توسعه ٧٢ میلیارد تومان است که این بودجه به طور کامل تخصیص پیدا کرده است. بخشی از این اعتبار  به نهادهای حمایتی و غیر حمایتی تخصیص پیدا کرده است که اعتبارات بخش های غیر حمایتی به طور کامل جذب شده است اما در بخش های حمایتی که شامل کمیته امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید است هنوز به طور کامل جذب نشده است.

دخالت حداقلی و حمایت حداکثر ی از تولیدکندگان و سرمایه گذاران

در ادامه اسماعیل بایبوردی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: یکی از برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید دخالت حداقلی و حمایت حداکثر ی از تولیدکندگان و سرمایه گذاران است.

وی افزود: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت های قابل توجهی برای جذب سرمایه گذار  دارد و به نوعی به سرمایه گزار به چشم قهرمان ملی نگاه می کند، با همین نگاه از دستگاه های اجرایی شهرستان در خواست کردم که ازسرمایه گذار و صنعت گر حمایت کنند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: سرمایه گذار مانند فردی است که می تواند جلوی سونامی بیکاری را در کشور  بگیرد و نیازمند حمایت است؛  کارگروه های رفع موانع تولید با هدف عدم سرگردانی سرمایه گذار در ادارت شهرستان تشکیل شده و فرمانداری طی مدت ٤٥ روز استعلام های لازم را انجام داده و تکلیف سرمایه گذار برای اجرای طرح را مشخص می کند.

وی ادامه داد: بودجه کشور با محوریت سرمایه گذاری بسته شده است و هدف آن حمایت حداکثری از تولید است چرا که اعتقاد بر این است یکی از مؤثر ترین راه ها برای برون رفت از مشکلات فعلی اشتغال زایی به ویژه برای فارغ تحصیلان دانشگاهی است. نرخ بیکاری در شهرستان آران و بیدگل ٥ درصد است که در صورت غفلت می تواند افزایش باید، امیدواریم با راه اندازی تعاونی های دانش بنیان این آمار را کاهش دهیم.

کد خبر 387432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.