برگزاری جشنواره "بذرپاشی گل لاله عباسی" در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از برگزاری جشنواره "بذرپاشی گل لاله عباسی" همراه با جشن بذرپاشان خبر داد و گفت: این جشنواره روز چهارشنبه ششم شهریورماه ۹۸ با حضور مردم در پارک جنگلی ناژوان جنب باغ پرندگان برگزار می‌شود.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گل لاله عباسی از گیاهان بومی اصفهان بوده که کاشت آن به دلیل مشکلات زیست محیطی کاهش پیدا کرده بود، از این رو با فراهم کردن محیط مناسبی در ناژوان در صدد برگزاری جشنواره بذرپاشی لاله عباسی در ناژوان برآمدیم.

وی با بیان اینکه جشنواره  بذرپاشی گل لاله عباسی در زمینی به وسعت یک هزار مترمربع برگزار می‌شود، افزود: شهروندان می‌توانند فردا ششم شهریور ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با حضور در این جشنواره در بذرپاشی لاله ها شرکت کرده و در ماه‌های آینده شاهد رویش این گیاه باشند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت کنند و لحظات به یاد ماندنی را در دفتر خاطرات خود ثبت کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ناژوان از مناطق بی‌بدیلی است که همگان دغدغه حفظ آن را دارند، تصریح کرد: اولویت مهم برنامه‌ها، حفظ ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز ناژوان بوده که از سالیان گذشته به ارث رسیده است.

شفیعی اظهار کرد: یک سوم از عرصه ۱۲۰۰ هکتاری ناژوان در تملک شهرداری و مابقی در تملک بخش خصوصی و مالکان محله‌های خانه‌های قدیمی است.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ هزار اصله درخت در ناژوان وجود دارد که ۲۰۰ هزار اصله درخت آن توسط شهرداری حفظ و نگهداری می‌شود.

کد خبر 387405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.