ورود شاخص کل بورس به کانال ۲۸۷ هزار واحد امروز پنجم شهریور ماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ و ۳ دقیقه امروز روند افزایشی روزهای گذشته را در پیش گرفته بود که در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه کاهشی شد اما در نهایت با ۳۵۹۷،۷۹ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران با افزایش سه هزار و ۵۹۷ واحدی رکورد جدیدی ثبت کرد و عدد ۲۷۸ هزار و ۴۶۹ واحد را نشانه رفت. شاخص هم وزن نیز با یکهزار و ۱۳۰ واحد افزایش به ۷۷هزار و ۶۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول به کانال ۲۰۲ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز ۵۶۵ هزار و ۲۱۴ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۵۰ واحدی به سه هزار و ۷۰۴ واحد رسید.

بر این اساس، امروز با دست به دست شدن چهار میلیارد و ۴۰۱ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۲۰ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از یکهزار و ۷۳۴ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای رمپنا، کگل و فولاد به ترتیب با ۳۰۲، ۲۷۰ و ۲۲۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای اخابر، حکشتی و وپاسار به ترتیب با ۷۵، ۴۸ و ۴۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین امروز وتجارت، شپنا و خساپا پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و خودرو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است که بورس تهران هم زمان با سرعت انتشار گزارش‌ ماهانه شرکت‌ها رکورد جدیدی ثبت کرد و کانال ۲۷۸ هزار واحدی را نمایش داد. به گفته بسیاری از کارشناسان روند رو به رشد شاخص بر اساس کاهش تنش های بین المللی، عملکرد مثبت شرکت ها و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه شکل گرفته و این رشد ادامه دار است.

کد خبر 387388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.