افزایش ۵ برابری جرایم ماده صد

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر جرایم مربوط به پرونده‌های ماده صد تا پنج برابر افزایش یافت.

غلامعلی فیض‌اللّهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس لایحه ۱۵ بهمن ماه ۹۷ شهرداری اصفهان در خصوص افزایش ضریب آیین‌نامه ارزش معاملاتی ساختمان تا پنج برابر، موضوع در جلسه علنی ۲۶ اسفندماه ۹۷ بررسی و این آیین نامه در ارتباط با پرونده ساختمان‌هایی که از سال ۹۷ احداث بنا شده و تخلفات ساخت و ساز داشته‌اند بر اساس مفاد تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: قانونگذار وظیفه کمیسیون ماده صد را رسیدگی به تخلفات ساختمانی می‌داند، البته در گذشته روند رسیدگی به پرونده‌ها دو ماه به طول می‌انجامید که با راه‌اندازی سیستم جدید پرونده‌ها به روز رسیدگی می‌شود.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی در کمیسیون ماده صد اظهار کرد: با نرم‌افزار جدید تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های تخلف به صورت شفاف قابل مشاهده است و همین موضوع سبب شده تا دیگر عده‌ای بیرون از شهرداری تحت عنوان «کارچاق‌کُن» نمی‌توانند شهروندان را اغفال کرده و پول‌های کلان به جیب بزنند.

وی با اشاره به فراوانی تخلفات ساخت و ساز در سال گذشته، تصریح کرد: بیشترین تخلفات ساخت و ساز سال گذشته مربوط به احداث بالکن مازاد بر پروانه، عقب‌نشینی‌نکردن، اضافه ساخت مازاد بر پروانه، تبدیل موقعیت و کسری‌ پارکینگ بوده است.  

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: در سال گذشته احداث بالکن مازاد بر پروانه یک هزار و ۷۲۹ مورد، اضافه ساخت مازاد بر پروانه چهار هزار و ۱۰۲ مورد، تبدیل موقعیت سه هزار و ۲۱۲ مورد و کسری‌ پارکینگ دو هزار و ۹۲۳ مورد تخلف داشته است.

وی خط قرمز کمیسیون ماده صد که حکم تخریب درباره آنها صادر می‌شود را نصب درهای سراسری پارکینگ در کوچه‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی در سرتاسری احداث شود کوچه عملاً تصرف شده و امکان پارک خودرو در کوچه فراهم نیست و در صورت پارک نیز درگیری و مشکلات زیادی بین همسایگان به وجود می‌آید.

فیض‌اللّهی ادامه داد: در حال حاضر در کمیسیون‌های ماده صد چنانچه مالک بدون مجوز یا بر خلاف پروانه، بالکن با مشخصات اعلام شده احداث کند، جریمه یا رأی تخریب صادر می‌شود.

کد خبر 387379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.