شرایط دریافت گذرنامه جدید یا تعویض گذرنامه اعلام شد

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت، از زائران اربعین خواست برای تهیه یا تعویض گذرنامه خود به مراکز معتبر پلیس مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، محمد عطایی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و اشتیاق روزافزون حضور عاشقان حسینی (ع) برای سفر به کربلای معلی از همه شهروندان و زائرانی که قصد حضور در عتبات عالیات را دارند، خواستاریم با توجه به اینکه هر سال روزهای منتهی به این روزها شاهد ازدحام متقاضیان صدور گذرنامه هستیم و این مسئله گاهی به دلیل شلوغی و اخلال در سیستم و... سبب نارضایتی مراجعان می‌شود، هرچه زودتر با مراجعه به مراکز معتبر این پلیس در سراسر پایتخت برای تهیه یا تعویض گذرنامه خود اقدام کنند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت بیان کرد: هر شهروندی که تقاضای صدور گذرنامه دارد باید تقاضای خود را به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی به محل سکونت یا محل کار تحویل دهد تا سیر مراحل صدور انجام پذیرد.

وی درباره تعویض گذرنامه‌های دارای اعتبار نیز گفت: دارندگان گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از یک سال می‌توانند درخواست تعویض خود را به یکی از همین دفاتر پلیس (+ ۱۰) ارائه کنند، همچنین دارندگان گذرنامه با اعتبار ۲ سال، ابتدا به یکی از ادارات دوگانه گذرنامه در تهران بزرگ (مرکزی و شهرری) مراجعه و با دریافت مجوز از اداره گذرنامه، درخواست خود را به دفاتر پلیس + ۱۰ ارائه کنند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به مدارک مورد نیاز برای صدور گذرنامه اشاره و خاطرنشان کرد: اصل مدارک هویتی اعم از شناسنامه، کارت ملی هوشمند، مدرک وظیفه برای آقایان بین ۱۸ تا ۵۰ سال، رضایتنامه محضری همسر برای زنان متاهل، رضایت محضری ولی (سرپرست) برای فرزندان زیر ۱۸ سال، عکس رنگی جدید ۴*۶ با زمینه سفید، ارائه فیش واریزی به مبلغ یک میلیون ریال (صد هزارتومان) به حساب خزانه داری دولت و واریز ۵۰ هزار ریال (۵ هزار تومان) در قالب عوارض به حساب شهرداری از مدارک مورد نیاز است.

کد خبر 387371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.