تولیدات سینمایی برای کودک پیگیری شود

رئیس دبیرخانه جشنواره فیلم کودک گفت: باید زیربنای تولیدات سینمای کودک "برای کودک" با هوشیاری بیشتری پیگیری شود و این دسته از فیلم ها در جشنواره حضور یابند نه فیلم‌هایی که درباره کودک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیمون سیمونیان در حاشیه مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه این مراسم به خوبی برگزار شد و لبخند رضایت بر لبان مخاطبان نمایانگر این موضوع بود، اظهار کرد: شرایط کشور نسبت به سال‌های گذشته شرایط خاصی است و همین مسئله باعث می‌شود که شاهد امتیازات و کاستی‌هایی باشیم؛ در بعضی مسائل با اندکی مشکلات روبه رو بودیم ولی تمام تلاش ستاد این بود که جشنواره سی و دوم به بهترین شکل برگزار شود.

رئیس دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان ادامه داد: باید زیربنای تولیدات سینمای کودک "برای کودک" با هوشیاری بیشتری پیگیری شود و این دسته از فیلم ها در جشنواره حضور یابند نه فیلم‌هایی که درباره کودک است. بچه‌ها باید از حضور در جشنواره و تماشای فیلم‌ها لذت برده و روحیه‌شان شاد شود.

وی در پاسخ به این سؤال که جشنواره چگونه می‌تواند در ارتقای کیفیت اثرات سینمای کودک کمک کند؟ توضیح داد: جشنواره می‌تواند با جلب نظرات کودکان و داورانی که در جشنواره حاضر می‌شوند به سازندگان‌ در شناخت مخاطب و ساخت اثر کمک کند.

سیمونیان افزود: بسیاری از جشنواره‌ها خصوصی هستند ولی این جشنواره مردمی است و مخاطبان خاص خود را دارد، به همین علت توجه به بازخوردها در این جشنواره می‌تواند به فیلمنامه نویسان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان در این راستا که اثری موفق، پرفروش و آموزنده بسازند کمک‌ شایانی بکند.

کد خبر 387369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.