پنجمین جشنواره انگور "حسن رباط" برگزار می‌شود

سرپرست بخشداری شهرستان میمه از برگزاری پنجمین دوره جشنواره انگور، بومگردی و گردشگری "حسن رباط" در هشتم شهریورماه خبر داد.

محمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره انگور، بومگردی و گردشگری روستای حسن رباط اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد توسعه پایدار و تبدیل هر خانوار روستایی به یک بنگاه اقتصادی کوچک، شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت بکر روستا به همه مردم ایران، کاهش و جلوگیری از مهاجرت با ایجاد فرصت‌های شغلی در روستا، احیای مشاغل و صنایع دستی کوچک و محلی، ارتقای سطح سلامت و افزایش رفاه و امنیت غذایی قشر کم درآمد روستایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم ایران از جشنواره انگور، بومگردی و گردشگری حسن رباط گفت: این جشنواره در نخستین دوره کار خود را با دو هزار مخاطب آغاز کرد و در چهارمین دوره برگزاری شاهد ورود ۱۰ هزار گردشگر به روستای حسن رباط برای حضور در جشنواره بودیم.

سرپرست بخشداری شهرستان میمه احیای حمام خزینه‌ای برای بازدید گردشگران، ایجاد مناطق بومگردی، بهره برداری از تفرجگاه‌های طبیعی، امکان بازدید از سنگ نوشته‌های دوره ساسانی و بسترسازی برای بازدید از پناهگاه حیات وحش موته را از اتفاقات صورت گرفته در حوزه جذب گردشگر دانست و افزود: استقبال مردم روستا برای برپایی این جشنواره و مشارکت حداکثری برای میزبانی از مهمانان بزرگترین نقطه قوت این جشنواره است که آن را از دیگر جشنواره‌های کشور متمایز ساخته است.

وی تصریح کرد: جشنواره انگور، بومگردی و گردشگری حسن رباط هر سال در آخرین جمعه شهریور برگزار می‌شود اما امسال به دلیل همزمان بودن این جشنواره با ایام عزاداری ماه محرم، زمان برگزاری به هشتم شهریورماه تغییر یافته است.

کد خبر 387358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.