ایستگاه‌های اتوبوس برای زنبورهای عسل!

مسئولان شهر اوترخت، بر فراز ایستگاه‌های اتوبوس این شهر فضاهای سبزی ایجاد کرده‌اند تا به حفظ زنبورها کمک کنند.

 به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در کشور هلند ۳۵۸ گونه زنبور زندگی می‌کند که بیش از نیمی از این زنبورها در لیست گونه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد. مسئولان شهر اوترخت برای جلوگیری از کاهش گونه‌های مختلف زنبورها در این شهر، سقف بیش از ۳۰۰ ایستگاه اتوبوس در سراسر شهر را به فضاهایی مملو از گل  و گیاه برای جذب و پرورش زنبورها تبدیل کردند. در این مراکز سبز گیاهان و گل‌هایی کاشته شده است که باعث افزایش گرده‌افشانی می‌شود.

شورای شهر اوترخت با طراحی این پروژه، از طریق جذب حشرات و ذرات معلق هوا و همچنین ذخیره آب باران، تنوع زیستی شهر را مورد حمایت قرار می‌دهد. "گل ناز"، گیاهی که در فضاهای سبز بالای ایستگاه‌های اتوبوس اوترخت کاشته شد، نوعی گیاه بسیار مقاوم است که به مقدار بسیار کمی آب برای رشد و ادامه زندگی نیاز دارد. علاوه براین، در این ایستگاه‌های اتوبوس از لامپ‌های کم مصرف ال‌ای دی استفاده شده است که انرژی مورد نیاز این لامپ‌ها از طریق نیروی باد و نیمکت‌های چوبی تامین می‌شود.

شهر اوترخت، واقع در مرکز کشور هلند، چهارمین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌رود که در چند سال اخیر پروژه‌های زیادی در آن اجرا شده است تا این شهر را به یک شهر پایدار تبدیل کند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت بزرگ‌ترین پارکینگ دوچرخه جهان، احداث جنگل عمودی در شهر، یک باشگاه ورزشی با انرژی صفر و یک پل دوچرخه سواری به طول ۱۱۰ متر اشاره کرد.

کد خبر 387356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.