حضور ظریف در حاشیه اجلاس G7، فراتر از برجام بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور ظریف در حاشیه نشست گروه هفت را موفقیتی برای دیپلماسی جمهوری اسلامی و شکستی برای دیپلماسی آمریکا دانست و گفت که این حضور فراتر از برجام بوده است.

به گزارش ایمنا، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به سفر وزیر خارجه به فرانسه در حاشیه نشست G7  گفت: دیپلماسی ایران در مقابل سیاست و راهبرد آمریکا درست است، آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران بود، اما برای اولین بار دیپلماسی ایران تا کنار میز گروه هفت پیش رفت. این در تاریخ مناسبات بین المللی ایران بی سابقه است.

وی ادامه داد: ایران با دعوت و حرمت به فرانسه رفت. آمریکایی‌ها به رغم ابراز بی اطلاعی اولیه مجبور شدند بپذیرند که حضور ایران بدون نظر آنها نبوده است. این نخستین بار است چنین شرایطی می‌شود که یک سمت میز آمریکایی قرار دارد که فکر می‌کرد می‌تواند ایران را منزوی کند، اما در سمت دیگر وزیر خارجه ایران است که به بزرگترین اجلاس قدرت‌ها می‌رود و مذاکرات تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این موفقیتی است برای دیپلماسی جمهوری اسلامی و شکستی برای دیپلماسی آمریکا بود، لذا این حضور را فراتر از برجام می‌دانم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: ایران مناسبات تازه‌ای با دنیا ساماندهی کرده به ویژه دنیایی که آمریکایی‌ها بیش از قبل در آن منزوی شده‌اند. این همان علت عصبانیت ترامپ است که به دنبالش موضع واحدی نگرفت بعد از اتخاذ چند موضع متفاوت اعلام کرد که مکرون نماینده آمریکا است. اینها همه به خاطر رفتارهای ایران است که باعث شده موضوع ایران در قالب یکجانبه گرایی آمریکا تعریض نشود. بازیگران دیگری در عرصه دیپلماسی وجود دارند که بخشی از آن مدیران شریف نظام هستند لذا این موفقیتی برای جمهوری اسلامی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 387351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.