صالحی:  سینمای کودک، هویت سینمای ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران باید تعاملات بیشتری با ادبیات حوزه کودک داشته باشد چراکه تجربه خوبی از ادبیات اقتباسی کودک در سینما وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عباس صالحی امروز -دوشنبه چهارم شهریور ماه- در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سیتی سنتر اصفهان با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینمای جهان و ایران است؛ اظهار کرد: اگر به دنبال سینمای انسانی هستیم کودکان و نوجوانان با نگاه معصومانه، رویاپردازی پاک و سینمای اجتماعی ما را به آن نزدیک‌ می‌کند؛ سینمای کودک فرصت در کنار هم بودن و لذت بردن از سینما را به ما می‌دهد.

وی ادامه‌ داد: پس از انقلاب، ۲۰۰ فیلم کودک و نوجوان در کشور ساخته شد؛ این‌ سینما پستی و بلندی زیادی داشت و به نظر می‌آید شاهد دوره دیگری از توجه به سینمای کودک و نوجوان هستیم؛ سال گذشته ۱۵ فیلم کودک در کشور اکران شد و یکی از آن‌ها جزء فیلم‌های پرفروش سال بود؛ سینمای کودک، هویت سینمای ایران است و اگر در این حوزه ضعیف عمل شود، نمی‌توان گفت سینمای مقتدری داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های وزارت در راستا رونق سینما کودک، تاکید کرد: شورای اکران تصمیم گرفته سرگروه‌ سینماها حداقل یک‌ فیلم‌ کودک را در طول سال اکران داشته باشند ‌و هفت فیلم از مجموع ۱۵ فیلم‌ کودک در حال ساخت را، بنیاد فارابی مورد حمایت قرار داده است؛ این موضوع نشان‌دهنده جدی‌تر گرفته شدن سینمای کودک در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل دو حوزه ادبیات و سینمای کودک را تجربه‌ای موفق دانست و گفت: کشور ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان گنجینه ارزشمندی دارد و رو به پیشرفت است؛ سینمای ایران باید تعاملات بیشتری با ادبیات حوزه کودک داشته باشد چراکه تجربه خوبی از ادبیات اقتباسی کودک در سینما وجود داشته است.

صالحی با تشکر از مسئولان شهری و استانی اصفهان و سازمان سینمایی، خاطرنشان کرد: خوشحالم از اینکه می‌بینم جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هر سال پرشورتر، وسیع‌تر و با ایده‌های بهتر برگزار می‌شود.

کد خبر 387317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.