نوروزی: امسال سینما به نحو شایسته‌ای در خدمت کودکان قرار گرفت

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه جشنواره در نشاط اجتماعی و برجسته‌سازی ژانر اجتماعی نقش بسیار مهمی داشت، گفت: با یک نظرسنجی به این نتیجه خواهیم رسید که شادی فراگیری در طول برگزاری جشنواره در شهر اصفهان وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تشکر از مدیران اجرایی جشنواره، اظهار کرد: اکنون شاهد اختتامیه جشنواره‌ای هستیم که از ابعاد و جهات مختلف دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی این دوره از جشنواره، تقویت حس مشارکت بود،  ادامه داد: کودکان و نوجوانان در همه بخش‌های این جشنواره نقش فعالی داشتند؛  ۲۶ خبرنگار و  ۳۲ داور از بین داوطلبان با طی مراحلی برگزیده شدند و در طول جشنواره نقش مشارکتی بسیار بالایی را ایفا کردند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه جشنواره نقش مسئولیت اجتماعی را به شدت افزایش داد، افزود: در این جشنواره تنها از نام کودکان بهره نبردیم بلکه جشنواره برای آن‌ها بود و متولیان جشنواره با اتحاد و همدلی توانستند جشنواره و فیلم‌ها را از سینماها به محیط شهری وارد کنند؛  سینما را به نقاط محروم شهر بردند و زمینه را برای حضور معلولان و کودکان کم‌توان نیز فراهم کردند.

اکران فیلم‌ها در سینما ختم نشد 

نوروزی با بیان اینکه جشنواره در نشاط اجتماعی و برجسته‌سازی ژانر اجتماعی، نقش بسیار مهمی داشت گفت: با یک نظرسنجی می‌توان دریافت که در مدت برگزاری جشنواره شور، نشاط و شادی فراگیری در همه نقاط شهر اصفهان وجود داشت.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال اکران فیلم‌ها تنها در سینماها نبود، اضافه کرد: پردیس هنر اصفهان با ظرفیت سه هزار و ۲۰۰ صندلی، هر شب شاهد نمایش فیلم‌های جشنواره بود و سینمای سیار امسال کاری کرد که کودکان نقاط محروم نیز به تماشای جشنواره بنشینند؛ جشنواره امسال دستاوردهای دیپلماتیک بسیاری داشت و گزیده فیلم‌های جشنواره در ۳۴ شهر کشور اکران و همچنین چندین برنامه و فیلم در نقاط مختلف شهر و کشور، به ویژه نقاط سیل‌زده به نمایش گذاشته شد.

شهردار اصفهان با اشاره به تصویر پوستر جشنواره، تصریح کرد: در پوستر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تصویر پنج کودک از پنج قاره جهان نشان داده می‌شود که نشانگر همدلی بین اقلیت‌ها و نژادها است و این اتفاقی بود که نخستین‌بار در اصفهان افتاد؛ سفیران هنری ۲۷ کشور در این فرصت در اصفهان اندیشه‌ورزی کردند.

وی با اشاره به کارکرد اجتماعی بالای این دوره جشنواره،  گفت: حراجی آثار کسانی که نمی‌توانستند هنر خود را به نمایش بگذارند، در جشنواره برگزار و اقتصاد هنر و سینما در این جشنواره به شدت تقویت شد.

شهردار اصفهان با تاکید بر امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران، روسیه، عراق و دیگر کشورها، تصریح کرد: قرار بر این است که سرمایه‌گذاران جهانی به اصفهان بیایند و در فیلم‌سازی با ما همکاری کنند که این موضوع از دستاوردهای جشنواره بین‌المللی اصفهان بود.

نوروزی با بیان اینکه این جشنواره امروز به پایان نمی‌رسد، افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دو سال است در اصفهان دائمی شده است. تاسیس باشگاه مخاطبان، مدرسه جشنواره از این جهت است که به مناسبت هر رویداد مربوط به سینما برای هنرمندان زمینه‌ای فراهم شود تا در طول سال با مخاطبان خود در ارتباط باشند.

سینما به سبد خانواده‌ها اضافه شد

وی با اشاره به ایجاد شاخص بهزیستی فرهنگی در اصفهان توسط جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: این رویداد با برنامه‌های خود توانست شور و نشاط ایجاد کند و فرصتی فراهم شد تا سینما به سبد خانواده‌ها اضافه شود؛ همچنین اتحاد ملی را افزایش داد و در بُعد بین‌المللی نیز دیپلماسی شهری را تقویت کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: جشنواره ظرفیت عظیمی برای اصفهان و کشور است و از طریق آن می‌توانیم منادی این پیام باشیم که برای داشتن یک زندگی مهربانانه، نیاز به تخیل کودکان داریم و بزرگترین دستاوردی است که می‌تواند نقش بزرگی برای جشنواره داشته باشد.

نوروزی با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره کودکان محترم شمرده شدند و سینما به نحو شایسته‌ای در خدمت کودکان قرار گرفت، اظهار کرد: معتقدم همانگونه که در طول برگزاری این رویداد،  دستگاه‌های مختلف با هم همکاری کردند، باید بتوانیم این مسیر را صمیمانه در اصفهان ادامه دهیم تا اثر آن بتواند در خدمت کودکان قرار گیرد.

کد خبر 387309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.