دام مازاد بر ظرفیت به مراتع دهاقان وارد می‌شود

نماینده دهاقان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: افزایش شمار دام نسبت به ظرفیت مرتع چالش منابع طبیعی دهاقان است این امر منجر به آسیب به پوشش گیاهی منطقه و فرسایش خاک می‌شود.

 قدرت الله یعقوبی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جهاد کشاورزی مسئله مهمی است و اگر مثل دهه اول انقلاب عمل می‌کرد و بروکراسی‌ها و کاغذ بازی‌ها نبود، تحریم‌ها اثری روی صنعت کشاورزی نداشت.

وی اضافه کرد: کاغذ بازی‌های امروز کمر صنعت کشاورزی را شکسته و مشکلات زیادی برای کشاورزان به وجود آورده است. در این خصوص لازم است تمرکز زدایی انجام شود و رفع مشکلات نه از طریق مرکز استان، بلکه از طریق ادارات شهرستان پیگیری شود؛ بسیاری از کشاورزان که می‌خواهند کاری انجام دهند در این رفت آمدها خسته شده و در نهایت منصرف می‌شوند.

نماینده دهاقان ادامه داد: جهاد کلمه مقدسی است؛ به قول یکی از کشاورزان قدیمی که می‌گفت "زمانی که ما به جهاد مراجعه می‌کردیم و به روستای خود برمی‌گشتیم، جهاد زودتر از ما به روستا رسیده بود و کارها به سرعت انجام می‌شد،  واقعا توقع داریم جهاد به همین شکل جهاد گونه عمل کند".

یعقوبی استعلام از آب منطقه‌ای را بزرگترین چالش پیش روی کشاورزان دانست و گفت: این شرکت با راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای مخالف است و به این دلیل پاسخ استعلام‌ها را نمی‌دهد.جهاد کشاورزی که خود می‌داند یک کشاورز چقدر آب دارد و چقدر کشت می‌کند، چه نیازی به دریافت استعلام از آب منطقه‌ای دارد؟ این مسئله تبدیل به دغدغه بزرگی برای کشاورزان شده و اعتراض بخش اعظم آنها را در پی داشته است.

وی در خصوص مشکلات شهرستان دهاقان اظهار کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان معاون فنی و اجرایی ندارد، این معاونت نقش بسزایی در ارتقای سطح کشاورزی شهرستان دارد و باید کارگروهی در جهاد کشاورزی جهت پیشنهاد، هدایت و راهنمایی کشاورزان تشکیل شود، تا با حداقل هزینه بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

نماینده شهرستان دهاقان ادامه داد: افزایش شمار دام نسبت به ظرفیت مرتع چالش منابع طبیعی دهاقان است این امر  منجر به آسیب به پوشش گیاهی منطقه و فرسایش خاک می‌شود.

کد خبر 387290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.