۶۰ درصد از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بانوان هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از ۱۵ هزار از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بانوان هستند که تقریبا ۶۰ درصد از کارکنان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز، ظهر امروز _ دوشنبه _ چهارم شهریور ماه در جلسه هم اندیشی بانوان فرهیخته و تاثیر گذار استان اصفهان با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه پزشکی اصفهان ابعاد مختلفی را در بردارد و ارتباط بانوان با سلامت از اولویت‌های مهم ما در این دانشگاه است. 

وی افزود: در نظام سلامت بانوان از طرفی آموزش دهنده‌، ارائه دهنده و خدمت گیرنده خدمات سلامت هستند. شاخص های رشد سلامت بانوان پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است و خطری که امروزه سلامت بانوان را تهدید می کند، بیماری های غیر واگیردار است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: برنامه ای از سوی وزارت بهداشت تدوین شده که بر اساس آن مقرر شده است هر خانه باید به یک پایگاه سلامت تبدیل شود و زمانی این شعار محقق می شود که مادران توانمندی در حوزه سلامت داشته باشیم. در حوزه آموزش و پرورش کمتر دیده می شود که دانش آموزان آماده پذیرش مسئولیت سلامت یک خانواده باشند. 

چنگیز ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بانوان هستند که تقریبا ۶۰ درصد از کارکنان را تشکیل می دهند. ۴۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را بانوان تشکیل می‌دهند؛ توانمند سازی و افزایش میزان مشارکت بانوان از جمله برنامه‌های تسهیل‌گری در حوزه بانوان است.

همچنین، شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: در کنار همه خلاءها برای زنان باید به نیمه پر لیوان هم نگاه کنیم زیرا دیدن نیمه خالی لیوان افسردگی به وجود می‌آورد. 

وی افزود: تشکیل چنین جلساتی با حضور استاندار یک مزیت و نعمت برای زنان امروز است و موضوعات بسیار مهمی است که نباید به راحتی از آن عبور کنیم. زنان زیادی سختی‌های بسیاری را تحمل کرده اند که امروز بتوانیم در این جایگاه باشیم و فضای مدیریتی کشور گویی یک میدان مین است.

طغیانی ادامه داد: یکی از استراتژیک‌ترین موقعیت‌های زنان در جامعه خانواده است و جامعه باید تقاضای حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی را داشته باشد.

کد خبر 387289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.