بزرگترین عنصر قدرت ما در کشور، مردم هستند

وزیر کشورگفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم در مدار رقابت دنیا قرار داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره شهید رجایی در زنجان، گفت: اگر بین دولت و ملت رابطه و تعامل موثری نباشد دولت موفق نشده و بی‌اعتمادی ایجاد شده که باعث شکست در کار می‌شود، اما اگر توانسته‌ایم بعد از انقلاب، اعتماد عمومی متقابل میان دولت و ملت را حفظ کنیم، به خاطر مشروعیت دولت‌ها بوده و این نکته مهمی است.

وی تصریح‌کرد: اگر به تبلیغات رسانه‌های خارجی و معاندین توجه کنیم می بینیم هر خطایی که از نهادهای حاکمیتی سر بزند، رسانه‌های غربی در تبلیغات به جای اینکه این ضعف‌ها را به افراد منتسب کنند به نهادها و دولت ها نسبت می دهند، زیرا می دانند که مهمترین دستاورد انقلاب، ایجاد مقبولیت و مشروعیت در این نهادها است.

وزیر کشور ادامه داد: در این شرایط اگر مشکلات را به نهادی مرتبط کنیم اساس اعتماد و امید مردم را نسبت به نهادهای حاکمیتی خدشه دار کرده‌ایم و وقتی این اتفاق رخ دهد مردم امید خود را از دست می‌دهند، لذا باید در زمان بروز مشکلات به دنبال اصلاح آن باشیم تا هر روز اعتماد بیشتر و عمیق‌تر شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید برای تقویت اعتماد عمومی نسبت به نهادها و دولت ها تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: باید بدانیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی پابرجاست زیرا مردم پای حفظ این نظام و حکومت، شهید داده و مقاومت کرده‌اند و این نظام باید به اهداف خودش برسد.

وی با بیان اینکه دشمن انتظار داشت ۴۰ سالگی انقلاب را نبینیم، اظهارکرد: تحریم‌ها بسیار شدید است، هر نوع خدمت و کالا را برای ما ممنوع کرده‌اند ولی نگذاشته ایم آسیب جدی به کشور وارد شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه افزایش پیوند دولت و ملت قطعا موفقیت را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: بزرگترین عنصر قدرت ما در کشور، مردم هستند. این مردم هستند که اگر سختی می‌بینند تحمل می‌کنند، به رهبری اعتماد دارند و به دولت پایبند هستند.

رحمانی فضلی خاطرنشان‌کرد: باید بررسی و افزایش پیوند دولت و ملت جزو شاخص‌های ارزیابی و مورد توجه مدیران باشد.

وی با بیان اینکه در نظام های دینی، اساس حکومت، مردم هستند و باید این نکته مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: شاخص ارزیابی، میزان اعتماد مردم به دولت حاکمه است، باید بدانیم هدف این است که کلیت یک نهاد در یک سال بر رضایتمندی و اعتماد مردم بیفزاید و اگر این رابطه سست شود، کشور آسیب خواهد دید.

وزیر کشور با بیان اینکه مفهوم دولت در ایران فراز و فرودهای زیادی داشته به‌ طوری‌که در گذشته دولت به‌عنوان نهاد مبتنی بر آراء مردم نبوده و هیئت حاکمه به‌ صورت مستقل و بدون نظارت کار می کرد و مردم امید و ارتباطی با این هیئت حاکمه نداشتند، افزود: این هیئت هم فاقد مشروعیت و همچنین فاقد محبوبیت بود. این امر موجب شکاف عظیم بین دولت و ملت بود و این در برهه‌هایی خود را نشان می‌داد.

رحمانی فضلی تصریح‌کرد: بعد از انقلاب، امام راحل یکی از مهمترین اقدامات‌شان ایجاد مقبولیت و مشروعیت بخشیدن به هیئت حاکمه بود و رابطه یک طرفه به رابطه دو سویه تبدیل شده و مردم انتخاب‌گر شدند و این بسیار حائز است.

وی در پایان افزود: دنیا در رقابت توسعه تمدنی است و جهان در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است، در این میان ما نیز در مدار رقابت در دنیا قرار داریم، چون ما ادعا کرده‌ایم که حکومت ما حکومت مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای مردم مبتنی بر آموزه‌های دینی است و باید این را به همه اثبات کنیم تا بتوانیم الگوی خوبی برای دیگران باشیم و همه اینها مستلزم فکر، کار، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق است.

کد خبر 387279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.