اختتامیه جشنواره های هنری حمل و نقل و ترافیک برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره های هنری حمل و نقل و ترافیک برگزار و پس از آن نمایشگاهی از آثار منتخب جشنواره ترافیکاتور برپا می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا صلواتی اظهار کرد: با توجه به اهمیت مباحث مرتبط با حمل و نقل و ترافیک و ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه، باید از راهکارهای متنوع استفاده کرد.

وی افزود: در این میان، استفاده از زبان هنر در بیان مسائل فرهنگی مورد توجه است زیرا تاثیرگذاری بلندمدت جشنواره های فرهنگی که بر پایه هنر برگزار می‌شود اثبات شده است، بنابراین با توجه به نیاز جامعه به تغییر مثبت رفتارهای ترافیکی باید از شیوه‌های فرهنگی بر پایه زبان هنر استفاده کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: بر همین اساس ما نیز در مباحث ترافیکی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم و به عنوان نخستین جشنواره، رقابت هنرمندان عرصه کارتون در حوزه حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.

وی با اشاره به موضوعات جشنواره کارتون حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: این جشنواره با عنوان " ترافیکاتور" در سه موضوع تخصصی شامل «اصفهان شهر دوچرخه ها»، «کلاه ایمنی سرزندگی» و «نه به خودروی تک سرنشین» برگزار شد.

صلواتی گفت: این جشنواره با همکاری خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان و به دبیری پیام پورفلاح برگزار شد که ۸۰ نفر با ۲۰۹ اثر هنری در این رویداد شرکت کردند، در نهایت با برگزاری داوری جشنواره نفرات برگزیده معرفی شدند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تراطنز ( شعر طنز حمل و نقل و ترافیک) نیز گفت: جشنواره شعر ترافیکی با عنوان "تراطنز" نیز از جمله جشنواره های هنری رویداد قصه آدم و هوا بود که فرصتی برای بیان دغدغه‌های شهروندان در حوزه حمل و نقل و ترافیک به زبان شعر طنز فراهم شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با همکاری دفتر تخصصی ادبیات و زبان و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان این جشنواره را برگزار کرد که شاهد آثار هنری ارزشمندی از شاعران در موضوعات "اصفهان، شهر دوچرخه‌ها"، "نه به خودروی تک سرنشین" و "کلاه ایمنی سرزندگی" بودیم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این دو جشنواره گفت: اختتامیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان این دو جشنواره روز سه شنبه پنجم شهریورماه از ساعت ۱۸:۳۰ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه منتخب آثار جشنواره ترافیکاتور نیز ساعت ۲۰:۳۰ روز سه شنبه، با حضور مسئولان و شرکت کنندگان در گالری سعدی برپا خواهد شد.

کد خبر 387277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.