ایرادات لایحه "تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی" برطرف شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص آخرین وضعیت لایحه "تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی" گفت: آخرین ایرادات این لایحه برطرف شده تا در مجلس تصویب نهایی شود و اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از زندان نسوان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از ۱۴ زندان در کشور اظهار کرد: زنان حدود دو درصد از جمعیت زندانیان اصفهان را تشکیل می‌دهند که جرم اغلب آنها جرایم مرتبط با مواد مخدر و مباحث مالی و حقوقی است.

وی با اشاره به اقدامات خوب سازمان‌ زندان‌ها در خصوص مهارت آموزش به زندانیان افزود: شرایط بهداشتی، درمانی، خوابگاه‌ها و تغذیه زندانیان در ایران به ویژه در بخش زنان مناسب است و تلاش‌های با ارزشی در همه بخش‌ها صورت گرفته، البته کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح "ارمغان" برای حمایت از زنان زندانی نیز تصریح کرد: این طرح در چهار مرحله با همکاری خیران و سازمان زندان‌ها اجرایی شده است و زنان زندانی با اجرای این طرح از زندان رهایی یافته‌اند و امیدواریم ادامه یابد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای  از تخلفات صورت گرفته که منجر به زندانی شدن افراد  نیز شده است، ناآگاهی از قانون است، گفت: ما قوانین خوبی داریم که بسیاری از شهروندان نسبت به آن ناآگاه هستند. آگاهی زنان نسبت به قوانین و مقررات به ویژه در حوزه حقوق شهروندی از موضوعات بسیار مهم است.

ابتکار ادامه داد: برای تحقق این امر رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش در حوزه توسعه آموزش‌ مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی داشته‌ایم که از امسال با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی حمایت از نظام‌هایی که در کاهش آسیب‌های اجتماعی مداخله دارند به ویژه بهزیستی و اورژانس اجتماعی را در دستور کار دولت دانست و ادامه داد: این اقدام می‌تواند از بروز بسیاری از جرایم پیشگیری کند و تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه قوانین خوبی در کشور داریم، افزود: قوانین خوبی نیز در دستور کار برای تصویب و اجرا است که از آن جمله می‌توان به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اشاره کرد که در آخرین مراحل بررسی در کمیسیون قضایی مجلس است و با تأیید نهایی مجلس و شورای نگهبان به اجرا در می‌آید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا  در خصوص آخرین وضعیت لایحه "تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی" نیز اظهار کرد:  آخرین ایرادات این لایحه برطرف شده تا در مجلس تصویب نهایی شود و اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

ابتکار تصریح کرد: ایراداتی نیز شورای نگهبان گرفته که در کمیسیون رفع شده و قطعا باید به زودی به صحن علنی مجلس ارسال شود.

کد خبر 387265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.