دوچرخه‌ برقی؛ تکنولوژی ویژه کودک

شرکت موتورسازی "هارلی دیویدسون" به تازگی از یک دوچرخه‌ برقی مخصوص کودکان سه تا هفت ساله رونمایی کرد.

به گزارش ایمنا، در ماه‌های گذشته هارلی دیویدسون تصمیم گرفت مدل‌های برقی بیشتری را روی خط تولید خود قرار دهد. تعداد این مدل‌ها حالا به سه عدد رسیده که هر یک برای گروه سنی متفاوتی طراحی شده ‌است. مدل‌های الکتریکی هارلی دیویدسون شامل LiveWire ، IRONe12 و IRONe16  است. این موتورسیکلت‌ساز مشهور در جدیدترین حرکت خود، اقدام به رونمایی از دو دوچرخه‌ الکتریکی کرده است که مخصوص کودکان با سن بین سه تا هفت سال طراحی شده‌ است.

هارلی دیویدسون اوایل ماه جاری از این دو محصول الکتریکی در مسابقات X Game Minneapolis رونمایی کرد تا نسل جوان را به سمت خود جلب کند. هر دو مدل در اصل دوچرخه‌های پدالی است که به یک باتری لیتیوم ‌یون مجهز شده‌ است. فرم جعبه‌مانندی که در پشت چرخ‌های جلو و جلوی رکاب‌ها دیده می‌شود، محل قرارگیری باتری است. هر یک از این دوچرخه‌ها دارای سه حالت سواری آموزشی، استاندارد و پیشرفته است که حداکثر سرعت در حالت آموزشی به هشت کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. در حالت استاندارد این حداکثر سرعت به ۱۱ کیلومتر بر ساعت و در حالت پیشرفته نیز به ۱۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای مدل  IRONe16، حالت‌های استاندارد و پیشرفته محدودیت سرعتی معادل ۱۲ و ۱۷ کیلومتر بر ساعت دارد. در ساخت شاسی این دو مدل از آلومینیوم استفاده شده تا وزن پایینی داشته باشند؛ به همین خاطر، وزن مدل IRONe12 تنها ۷.۷ کیلوگرم و وزن مدل IRONe16  نیز تنها ۸.۶ کیلوگرم است. مدل IRONe12 برای کودکان با سن سه تا پنج سال طراحی شده و ارتفاع زین آن ۳۳ سانتی‌متر است. مدل IRONe16 هم به چرخ‌های ۱۶ اینچی مجهز بوده و برای کودکان بین پنج تا هفت ساله طراحی شده است.

هارلی دیویدسون قیمت پایه‌ این مدل‌ها را ۶۴۹ دلار برای مدل IRONe12  و ۶۹۹ دلار برای مدل IRONe16 اعلام کرده است.

منبع: زومیت

کد خبر 387259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.