عرفانی: کودکان را در فضای مجازی به صورت مطلق محدود نکنید

مدیر کل دبیرخانه کنوانسیون مرجع ملی حقوق کودک گفت: باید یک فضای مجازی امن و سالم با حساسیت زیاد برای کودکان در نظر بگیریم و محدود کردن مطلق کودکان در فضای مجازی نتیجه بخش نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عرفانی صبح امروز_دوشنبه_چهارم شهریور ماه در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، چالش‌های استانی در حوزه حقوق کودک را به تفکیک مشخص کرده و این مرجع قابل استفاده است. کودک همسری‌، کودکان کار و موضوعاتی از این قبیل به صورت ویژه در برنامه مرجع ملی است.

وی افزود: ارتقا روابط خانوادگی و مراقبت‌های جایگزین و تقویت فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی‌، ورزشی و تفریحی از راهبردهای مهم ما در استان اصفهان است. آموزش در حوزه حقوق کودک برای کودکان و افراد در ارتباط با کودکان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دبیرخانه کنوانسیون مرجع ملی حقوق کودک خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای والدین، کودکان و معلمان می‌تواند نقش مهمی در  آشنایی جامعه با حقوق کودک داشته باشد و در این مورد هنر، تاثیر گزاری آموزش را افزایش می‌دهد. مرجع ملی آمادگی دارد همکاری مناسبی با مرجع متناظر استانی خود برای ایجاد مراکز آموزشی در این زمینه داشته باشد و استفاده از ظرفیت استارتاپ‌های فعال در این زمینه یک فرصت فوق‌العاده است.

عرفانی ادامه داد: همه مشکلات تحصیلی در حوزه کودکان ابعاد اقتصادی ندارند بلکه بسیاری از آنها از ابعاد اجتماعی و فرهنگی متاثر هستند و این معضلات اجتماعی باعث بازماندن برخی از کودکان از تحصیل یا ترک تحصیل آنها می شود. افتتاح و فعالیت مداوم کلینیک‌های تخصصی حقوق کودک یکی از مهم‌ترین روش‌های احقاق حقوق کودکان است و فعالیت شهرداری اصفهان در تاسیس چنین مرکزی قابل تقدیر است زیرا کلینیک‌ها به نظام مند بودن آموزش‌های حوزه حقوق کودک کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کلینیک تخصصی حقوق کودک بهترین قالب برای احقاق حقوق کودک است اضافه کرد: کلینیک‌های تخصصی حقوق کودک که دارای تجربه‌های زیادی در این زمینه هستند، آماده‌اند تا با کلینیک‌های تازه تاسیس همکاری کرده و تجربیات خود را انتقال دهند. فعالیت کلینیک‌های حوزه حقوق کودک موجب کاهش چالش‌های حقوق کودک می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه کنوانسیون مرجع ملی حقوق کودک تصریح کرد: استان اصفهان فعالیت خوبی در حوزه حقوق کودک داشته و از سایر استان‌های کشور در این زمینه پیشی گرفته است. پروژه‌های شهر دوستدار کودک در اصفهان از سایر شهرها جلوتر و پیشرفته تر است.

عرفانی افزود: استفاده از فضای مجازی برای کودکان یک چالش ملی برای کشور است و به هماهنگی و مدیریت کلان دستگاه‌های مختلف در این زمینه نیاز دارد. باید یک فضای مجازی امن و سالم با حساسیت زیاد برای کودکان در نظر بگیریم و محدود کردن مطلق کودکان در فضای مجازی نتیجه بخش نیست.

کد خبر 387254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.