خسارت سالانه ۲۰ میلیارد تومانی به اتوبوسرانی اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: روزانه حدود ۲۰ درصد از شهروندان از خدمات ارزان قیمت اتوبوسرانی استفاده می‌کنند، اما کرایه خود را پرداخت نمی‌کنند و باعث خسارت سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان به این ناوگان می‌شوند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با رقم ۲۰ میلیارد تومانی که اتوبوسرانی سالانه به دلیل کوتاهی برخی از شهروندان متضرر می شود، می‌تواند اعتبار لازم برای خریداری ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را تأمین کند.

وی افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود، امسال هزینه نگهداری یک دستگاه اتوبوس تا پنج برابر و قیمت بعضی قطعات تا ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: کوتاهی شهروندان اصفهانی در استفاده از کارت‌های الکترونیکی حمل و نقل تاثیری در کم و زیاد شدن حقوق رانندگان اتوبوس ندارد و حقوق آن‌ها ثابت است، اما این موضوع حق الناس به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: تا سال۱۴۰۰ باید عمر ناوگان به پنج سال کاهش یابد که از این برنامه عقب هستیم و امیدواریم بتوانیم از طریق اوراق مشارکت و تسهیلات دولت و مشارکت بخش خصوصی این هدف را جامه عمل بپوشانیم.

صلواتی ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ضمن اینکه جنبه حفاظت زیست محیطی دارد جذابیت هم برای شهروندان دارد تا از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

وی گفت: در صدد هستیم امسال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را نوسازی و حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو را خریداری کنیم؛ البته سالیانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس باید به شهر اصفهان اضافه شود تا سن ناوگان کاهش پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون نیمی از اتوبوس‌های شهر اصفهان کارت معاینه فنی دریافت کرده‌اند، گفت: با توجه به عمر ۸.۵ تا ۹ سال ناوگان اتوبوسرانی همچنین وجود حدود ۶۰۰ اتوبوس فرسوده، انجام معاینه فنی آنها اقدامی دشوار و البته پُرهزینه بوده که با همت مدیران شهری در حال انجام است.

کد خبر 387246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.