راه اندازی شهرداری منطقه ۵ کرمان با نگاه ویژه به بافت تاریخی

شهردار منطقه یک کرمان در خصوص جداسازی بافت تاریخی و ایجاد شهرداری منطقه پنج گفت: شهرداری منطقه پنج کرمان کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، رضا خیاط ‌زاده با اشاره به مناسب‌سازی معابر برای رفت‌وآمد معلولان اظهار کرد: با توجه به الزام قانونی، در تمام معابر و بوستان‌هایی که ساخت آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد، این موضوع لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات منطقه یک شهر کرمان برای بهسازی معابر با هدف سهولت در تردد معلولان گفت: در این راستا اطراف میدان شهدا و بخشی از خیابان شریعتی که مسیر حرکت معلولان بود، بهسازی شد.

شهردار منطقه یک کرمان افزود: مناسب‌سازی باقی‌ماندۀ مسیر پیاده‌روی خیابان شریعتی نیز قطعاً در دستور کار شهرداری منطقه پنج قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جداسازی بافت تاریخی و ایجاد شهرداری منطقه پنج گفت: شهرداری منطقه پنج کار خود را آغاز  کرده است.

خیاط ‌زاده با اشاره به محدودۀ شهرداری منطقه پنج گفت: شهرداری منطقه پنج، حدود ۵۰۰ هکتار از بافت تاریخی و شامل محدودۀ پل ۹ دی، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید مدرس، میدان علی‌ابن‌ابیطالب، خیابان‌های شهدای پیرانشهر، شهدای دارلک، شهدای فتح آبادان و ابوحامد، تا روبه‌روی پمپ بنزین خورشید است.

شهردار منطقه یک هدف از راه اندازی شهرداری منطقه پنج را رویکرد و نگاه ویژه به بافت تاریخی و احیا و بازسازی معابر و ابنیۀ این محدوده عنوان کرد.

خیاط‌ زاده ادامه داد: ایجاد شهرداری منطقه پنج و تفکیک بافت تاریخی، ازجمله برنامه‌هایی بود که شهردار کرمان، به شورا ارائه کرده است؛ علاوه بر این‌که تعدادی از اعضای شورا نیز پیگیر این موضوع بوده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری برای سرمایه‌گذاری شهروندان در بافت تاریخی گفت: اگر بافت تاریخی جدا شود، قطعاً نگاه ویژه‌ای به این محدوده خواهد شد.

کد خبر 387245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.