نرم‌افزار جامع امور میادین و بازارچه‌ها راه‌اندازی شد

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ارومیه گفت: با راه‌اندازی نرم‌افزار جامع امور میادین و بازارچه‌ها موفق به ساماندهی اطلاعات غرفه‌ها و کیوسک‌های فعال در سطح شهر شدیم.

به گزارش ایمنا، غلامرضا حافظی اظهار کرد: تمامی اطلاعات غرفه‌های میدان و بازارهای روز و نیز کیوسک‌های سطح شهر جمع‌آوری و شناسنامه‌دار شده‌اند، همچنین مشخصات مستاجرین و تعهدات حقوقی و مالی آن‌ها شفاف‌سازی شده است و به صورت روتین توسط سازمان پیگیری و از طریق پیامک به مستاجر اطلاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای تدوین این برنامه مستاجرین نسبت به رعایت قوانین سازمان، منضبط‌تر و متعهدتر شده‌اند.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ارومیه از روان شدن ترافیک ورودی میدان مرکزی میوه و تره‌بار ارومیه جهت رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در وهله نخست برابر دستور شهردار ساعت کاری میدان میوه و تره‌بار شبانه‌روزی شده و طی برگزاری چندین جلسه با معاونت راهنمایی و رانندگی و رئیس اتحادیه بارفروشان و طراحی نقشه ترافیکی داخل میدان با همکاری سازمان ترافیک و با جاگذاری جدول به صورت  جدا کننده در خیابان اصلی در میدان موفق شدیم بار ترافیک را در میدان تسریع و روان کنیم که پیش از این کشاورزان در فصل برداشت محصول با مشکل ترافیک سنگین مواجه می‌شدند که امروز شاهد رفع ترافیک سنگین ورودی میدان و ایجاد امنیت خاطر و رضایت آن‌ها شده‌ایم.

یکپارچه‌سازی کیوسک‌های سطح شهر

وی با اشاره به تهیه و تنظیم آئین‌نامه اجرایی کیوسک مطبوعاتی و تنقلاتی در سطح شهر با هدف رسیدن به سیستم یکپارچه و جامع نظارت و رسیدگی به امور کیوسک‌ها، تصریح کرد: سازمان در حال مطالعه و ارائه راهکارهای نوین در خصوص ساماندهی و نوسازی سازه‌های کیوسک‌های سطح شهر است.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ارومیه با اشاره به ساماندهی بازار کهنه‌فروشان ارومیه گفت: جهت ارتقاء ایمنی بازار کهنه‌فروشان و حفظ اموال غرفه‌داران، سازمان اقدام به ایجاد دیوار جداکننده بین غرفه‌ها کرده تا شرایط بیمه آتش‌سوزی برای غرفه‌داران مهیا شود.

حافظی خاطرنشان کرد: هم اکنون بازار کهنه‌فروشان دارای ۸۶ غرفه است که عملیات عمرانی این بازارچه از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

راه‌اندازی بازارهای محلی در مناطق کم‌برخوردار

وی از راه‌اندازی بازارهای محلی در مناطق کم‌برخوردار و بافت فرسوده شهر خبر داد و اضافه کرد: بررسی نقشه تفصیلی شهر ارومیه با همکاری مدیران خدمات شهری شهرداری‌های مناطق، برای ایجاد بازارهای روز محلی در مناطق کم‌برخوردار و بافت فرسوده از برنامه‌های در دست اقدام سازمان ساماندهی مشاغل شهری است که سازمان در نظر دارد با راه‌اندازی این بازارها و در اختیار گذاشتن غرفه، جهت فروش صنایع دستی و خشکبار از بانوان خانه‌دار و بی‌سرپرست خلاق، حمایت کند.

کد خبر 387244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.