۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کاهش وزن بدون رژیم غذایی

بعضی راهکارها مانند آهسته غذا خوردن، خواب کافی و مصرف سبزیجات بیشتر در وعده‌های غذایی، نقش موثری در کاهش وزن افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد؛ اما بیشتر آن‌ها به ایجاد گرسنگی و عدم رضایت‌افراد منجر می‌شود، به گونه‌ای که اگر  فرد اراده‌ آهنین نداشته باشد، گرسنگی باعث خواهد شد رژیم غذایی و برنامه کاهش وزن‌ خود را کنار بگذارد. در ادامه شما را با بعضی از راهکارهای موثر در کاهش وزن، بدون رژیم غذایی و یا انجام تمرینات ورزشی، آشنا می‌کنیم:

آهسته غذا بخورید

تنظیم یک تایمر برای مدت ۲۰ دقیقه، در ایجاد عادت غذا خوردن آهسته موثر است. این امر یکی از بهترین راهکارها برای لاغر شدن، بدون رعایت یک رژیم غذایی پیچیده است. همچنین خوردن وعده‌های غذایی منظم با لقمه‌های کوچک‌، لذت‌بخش‌تر است و هورمون‌های سیری موجود در بدن را تحریک می‌کند. هنگامی‌که غذا حریصانه بلعیده شود، معده زمانی برای ارسال پیام سیری به مغز ندارد و همین امر منجر به پرخوری می‌شود.

 خواب بیشتر، وزن کمتر

بعضی تحقیقات نشان می‌دهد خوابیدن یک ساعت بیشتر در شب، می‌تواند به کاهش سالانه ۶ کیلو گرم وزن در سال کمک کند. در واقع زمانی که خواب جایگزین فعالیت‌های بیهوده و میان‌وعده‌های معمول بدون فکر شود، بدون هیچ زحمتی تا ۶ درصد از کالری مصرفی افراد کاهش می‌یابد. نتایج این شیوه برای هر فرد متفاوت است؛ شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد خوابیدن کمتر از هفت ساعت در شب، باعث افزایش اشتها می‌شود و به طور غیرعادی، گرسنگی افراد را افزایش می‌دهد.

 خوردن سبزیجات بیشتر

در واقع خوردن بیشتر میوه و سبزیجات راهی عالی برای کاهش وزن است. همچنین مواد غذایی دارای فیبر و آب زیاد، معده را با کالری کمتری پر می‌کند. پختن سبزیجات بدون اضافه‌کردن چربی، طعم‌دار کردن آن‌ها با آب‌لیمو به جای اضافه‌کردن سس‌های چرب یا چاشنی‌، بهترین راه برای مصرف سبزیجات است.

شروع وعده غذایی با خوردن سوپ 

اضافه‌کردن یک سوپ آبگوشتی به رژیم غذایی روزانه، باعث پر شدن معده با کالری کمتر می‌شود. خوردن سوپ به خصوص در ابتدای غذا مفید است زیرا باعث کند شدن سرعت خوردن و کاهش اشتها می‌شود. یک سوپ آبگوشتی با سطح سدیم پایین، شروع خوبی است، اما سوپ‌های خامه‌ای دارای چربی و کالری بالایی است. غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جو ، جو دوسر، گندم سیاه و گندم سبوس‌دار نیز در کاهش وزن نقش بسزایی دارد. خوردن آن‌ها به پر شدن معده با کالری کمتر کمک می‌کند و سطح کلسترول خون را نیز بهبود می‌بخشد. 

کد خبر 387243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.