توسعه شهر رویاها در آینده نزدیک

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری مدیریت کامل مجموعه شهر رویاها به این شرکت واگذار شد و در آینده‌ای نزدیک توسعه کمّی و کیفی  شهر رویاها انجام می‌شود تا محلی مناسب برای تفریح و سرگرمی شهروندان و گردشگران باشد.

علی معینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وقتی شهر رویاها به شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان سپرده شد، شرایط مطلوبی نداشت و یکی از دلایل اصلی آن نحوه قراردادی بود که با شریک چینی امضاء و آزادی عمل از مجریان گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه شهر رویاها تا پایان سال ۹۶ از لحاظ مالی یک بنگاه اقتصادی زیان‌آور برای شهرداری و شورای شهر  محسوب می‌شد و مبلغ قابل توجهی بابت این ضرر از بودجه شهری صرف آن شد، افزود: هزینه‌های بالای به روزرسانی دستگاه‌ها و ضعف بازار کسب و کار در اصفهان به واسطه رکود و شرایط اقتصادی نامناسب حاکم بر کشور موجب توسعه نیافتن شهر رویاها شد به طوری که ۴۰ درصد دستگاه‌ها معیوب و ۹۰ درصد غرفه‌های تجاری تعطیل شده بودند، اما اکنون این مجموعه به شرایط مطلوبی رسیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تاکید کرد: در سال ۹۷ شهر رویاها به مرز سوددهی رسیده و ریالی از بودجه دو میلیارد تومانی شهری که به این مجموعه تخصیص داده شد در شهر رویاها استفاده نکرد و تمامی این اعتبار صرف هزینه‌های عمران شهری شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی بیش از هر سرمایه ریالی کلان، فکر و ایده‌های نو می‌تواند حیات بخش و راهگشا باشد، ادامه داد: همکاری با استارتاپ‌ها و NGO ها می‌تواند نه تنها در شهر رویاها بلکه در تمامی بخش‌های مدیریت شهری اثر بخش باشد.

 معینی با تاکید بر اینکه شهر رویاها در حال حاضر قادر به درآمدزایی است، گفت: از افرادی که ایده‌های ناب و خلاقانه اجرایی دارند استقبال می‌کنیم تا برای تحقق اهداف مورد نظر یاری‌رسان باشند.  

وی با بیان اینکه در این شرکت دپارتمان تخصصی گردشگری تشکیل خواهد شد، گفت: پس از چندین ماه بررسی  دپارتمان تخصصی گردشگری را برای فعالان این حوزه به ویژه در بخش هتلداری تشکیل خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان ادامه داد: این دپارتمان نخستین مأموریت خود را جذب سرمایه گذار و ایجاد یک مجموعه اقامتی، برنامه ریزی و هدف گذاری کرده که در این راستا مذاکراتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی، نهادهای دولتی و غیردولتی درحال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک دپارتمان تخصصی گردشگری نوید بخش راه اندازی مجموعه‌ای از واحدهای اقامتی با برند واحد و مطابق با آخرین استانداردهای این حوزه از گردشگری باشیم.

کد خبر 387240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر CA ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 1
    تشکر از آقای معینی و مدیریت شهری اصفهان