تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی در قم ممنوع شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی در شهر ممنوع شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی عزتی رعایت امنیت در جابه‌جایی مسافران در سطح شهر را وظیفه ذاتی تاکسیرانی دانست و اظهار کرد: نمی‌توانیم امنیت در تاکسی‌های اینترنتی را برای خانواده‌ها ضمانت کنیم و توصیه ما به خانواده‌ها استفاده از تاکسی‌های ویژه تاکسیرانی در سفرهای درون‌شهری است.

وی علت امنیت نداشتن در تاکسی‌های اینترنتی را استفاده از ماشین‌های شخصی دانست و افزود: به علت نوع پذیرش تاکسی‌های اینترنتی اطلاعات دقیقی از پیشینه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی وجود نداشته در حالی که رانندگان تاکسی‌های زیر نظر تاکسیرانی مورد تأیید مراجع قانونی بوده و تمام پیشینه آن‌ها ثبت و مشخص است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با استناد به ماده ۲۰۷ قوانین راهنمایی و رانندگی، گفت: حمل‌ و نقل عمومی با ماشین‌های شخصی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود و غیرقانونی است.

وی حفظ امنیت جامعه را مقوله‌ای غیرقابل‌ اغماض عنوان کرد و گفت: باید با متخلفان در سطح شهر برخورد قانونی شود، زیرا حفظ امنیت مسافران در اولویت سازمان‌های امنیتی و انتظامی شهر بوده و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

عزتی ادامه داد: متأسفانه شاهد تبلیغات اسنپ و ماکسیم به‌ صورت گسترده در سطح  شهر هستیم و با اینکه تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی طبق ماده ۲۰۳ راهنمایی و رانندگی ممنوع است، اما شاهد نقض قانون هستیم.

وی سهم تاکسی‌های اینترنتی را در حمل‌ و نقل عمومی را ناچیز دانست و تأکید کرد: البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که اقبال عمومی بر استفاده از حمل‌ و نقل عمومی بوده و سهم تاکسی‌های اینترنتی در سفرهای درون‌شهری ناچیز است.

کد خبر 387238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.