ورود گوجه‌فرنگی‌های خارج از استان ممنوع شد

شهردار ارومیه گفت: از امروز (دوشنبه) هیچ‌گونه محصول گوجه فرنگی خارج از استان آذربایجان غربی جهت رونق اقتصادی و پیشگیری از متضرر شدن کشاورزان اجازه ورود به میدان میوه و تره‌بار شهرداری را ندارد.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت‌پور اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد بودیم کارخانه‌داران نرخ قیمت گوجه فرنگی را پایین اعلام کردند؛ برخلاف پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی برای جلوگیری از این اتفاق و تلاش برای در جریان بودن روال طبیعی در بازار، اما این موضوع ادامه داشت.

وی افزود: امسال تصمیم داریم نرخ قیمت گوجه فرنگی کاهش نیابد و حداقل قیمت در میدان توسط بارفروشان برای محصول گوجه فرنگی از ۱۵۰۰ تومان پایین‌تر نباشد و این یک توافق است.

حضرت‌پور ادامه داد: به تمامی بارفروشان به عنوان یک درخواست اعلام شده است پذیرای محصولاتی به ویژه گوجه فرنگی که در داخل استان تولید می‌شود، باشند و از امروز –دوشنبه ۴ شهریورماه- هیچ‌گونه محصول گوجه فرنگی خارج از استان آذربایجان غربی اجازه ورود به میدان را نخواهد داشت.

شهردار ارومیه تصریح کرد: به اطلاع کشاورزان نیز می‌رساند گوجه فرنگی محصول استان به خارج از کشور صادر می‌شود هر چند در آن طرف مرز گمرگ قیمتی اضافه‌تر وضع کرده بودند اما باز هم تاجران محصولات گوجه فرنگی با قیمت ۱۵۰۰ و دو هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌کنند.

حضرت‌پور گفت: از اشخاصی که در جاده‌ها محصول گوجه فرنگی را خرید و فروش می‌کنند نیز درخواست می‌شود گوجه فرنگی را با قیمت پایین‌تر از کشاورزان خریداری نکنند و آن را در اختیار کارخانه‌دارانی که جهت سود بیشتر نرخی را برای گوجه فرنگی اعلام کردند قرار ندهند که این مهم باعث متضرر شدن کشاورزان به ویژه کشاورزان جوانی که تمام دارایی خود را جهت کاشت گوجه فرنگی صرف کرده‌اند، می‌شود.

وی اضافه کرد: با توافق‌های صورت گرفته برای محصول انگور نیز نرخ قیمتی اعلام و به تمامی کشاورزان  اعلام می‌شود که محصول انگور خود را طبق رقم توافق شده و پایین‌تر از آن رقم به فروش نرسانند.

کد خبر 387217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.