استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم برای دیوارهای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تاکنون دیوارهای سبز در بعضی از نقاط شهر انجام شده، اما در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم برای این دیوارها هستیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فضای سبز عمودی یا باغ بام به معنای ایجاد فضاهای سبز در بام همه مناطق یکی از اولویت‌ها است.

وی افزود: در این راستا مکاتباتی با معاونت شهرسازی انجام شده که در مورد الزامات شهرسازی بعضی از آپارتمان‌سازی‌ها و برج‌ها موضوع سبزکردن بام‌ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: تاکنون دیوارهای سبز در بعضی از نقاط شهر انجام شده، اما در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم برای این دیوارها هستیم زیرا نمونه‌های انجام شده با استفاده از  گونه‌های گیاهی لوکس و پرنیاز آبی بوده است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم برای دیوارهای سبز از گونه‌های گیاهی مقاوم‌تر و مناسب‌تر با هزینه کمتر استفاده کنیم زیرا گونه‌های گیاهی لوکس با نیاز آبی بالا مورد استقبال شهروندان قرار نمی‌گیرد.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در کشاورزی شهری استفاده از ظرفیت‌ها به سمت هر ظرفیتی که بتواند تولید سبزیجات در داخل منازل باشد، می‌رود، گفت: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی شهروندان در بام‌ها، تراس‌ها و حتی داخل حیاط، پارکینگ و سایر بخش‌های ساختمان‌های مسکونی شهر دیوارهای سبز را ایجاد کنیم که در راستای تحقق این هدف در حال برنامه‌ریزی با معاونت شهرسازی هستیم.

کد خبر 387208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.