برای داشتن شهر دوستدار کودک باید زیرساخت‌های شهر اصلاح شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: با هدف رسیدن به شهری با عنوان شهر دوستدار کودک، سعی داریم با اجرای گذرگاه‌های کودکانه در محلات مختلف، برنامه‌های فرهنگی و آموزش‌های شهروندی را به کودکان ارائه دهیم.

ابراهیم گشتاسبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با راه‌اندازی گذرگاه‌های کودکانه در مناطق مختلف شهر شیراز، اظهار کرد: در راستای تبدیل شیراز به شهر دوستدار کودک، در محله‌های مختلف شهر گذرگاه کودکانه به همت شهرداری‌های مناطق راه‌اندازی شد و اکنون پنجمین گذرگاه در منطقه یک در حال اجرا است.

وی ادامه داد: گذرگاه‌های کودکانه یکی از برنامه‌هایی است که شهرداری شیراز برای رسیدن به شهر دوستدار کودک اجرا می‌کند که اجرای برنامه‌های شاد و تفریحی، فرهنگی و آموزش‌های شهروندی به کودکان از جمله برنامه‌های این گذرگاه‌ها است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: گذرگاه‌های کودکانه دائمی نبوده و پس از اجرا در یک منطقه از شهر، به سراغ محلات دیگر رفته تا در نهایت در تمامی مناطق شهر شیراز گذرگاه‌ها اجرا و آموزش‌های لازم فرهنگی و شهروندی به جامعه هدف که کودکان هستند، ارائه شود.

گشتاسبی‌راد افزود: به منظور داشتن شهری با عنوان شهر دوستدار کودک، باید بسیاری از زیرساخت‌های شهر اصلاح شود تا کودکان بتوانند در یک فضای سالم‌تر با خطرات کمتر زندگی کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه وزارت کشور از چندین شهر به عنوان شهر دوستدار کودک نامبرده است، تصریح کرد: یونیسف آیتم‌هایی را برای شهرهای دوستدار کودک تعریف کرده است که البته وزارت کشور این موضوع را به صورت بومی دنبال می‌کند چراکه هر طرحی در ایران برای پیاده‌سازی باید با فرهنگ، آداب و سنت ما هم‌خوانی داشته باشد. ما نیز بسیار علاقه‌مند هستیم که شهرها برای کودکان ایمن باشند.

کد خبر 387188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.