همیاران محرم، همکاران پلیس هستند

مبارکه- فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه گفت : همیاران محرم، همکاران نیروی انتظامی در برگزاری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و برقراری نظم این مراسم محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، سرهنگ رضا محمدی در جلسه مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان، با بیان این که همیاران محرم از اعضای هیئت‌های مذهبی هستند، اظهار کرد: این افراد همراه با پلیس مسئولیت اجرای طرح‌های امنیتی، نظارتی و ترافیکی در دسته‌جات سینه‌زنی و هیئت‌های مذهبی در این منطقه بر عهده دارند.    

وی با اشاره به اینکه کارت‌های شناسایی این افراد تا قبل از ماه محرم صادر می‌شود، گفت: این افراد تعامل و همکاری لازم را برای برقراری نظم، انضباط و آرامش آئین عزاداری سالار شهیدان کربلا در شهرستان به عمل می آورند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه با بیان اینکه تامین امنیت اجتماعی جامعه و دستجات حسینی بخشی از وظایف ذاتی نیروی انتظامی است، گفت: برای انسجام و هماهنگی بیشتر در برپایی آئین‌های عزاداری، چند نفر از هر هیئت به عنوان همیاران پلیس نظم دستجات را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: امنیت یکی از اساسی ترین موضوعات جامعه است و مباحث امنیتی به صورت ویژه مورد توجه پلیس قرار دارد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در تلاش است تا مولفه‌های امنیت را در جامعه ایجاد کند تصریح کرد: مجموعه نیروی انتظامی به تنهایی قادر به تامین امنیت پایدار به معنای واقعی در جامعه نیست و برای تحقق این امر به مشارکت مردم نیاز دارد.

به گفته وی، برگزاری آئین‌های عزاداری سالار شهیدان کربلا نیاز به امنیت دارد و فلسفه قیام امام حسین (ع) هم امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم محرم نباید تحت‌الشعاع بدعت‌ها و خرافات مذهبی قرار گیرد.

وی ادامه داد: خرافات مذهبی در شهرستان مبارکه وجود ندارد، اما امکان شبیخون فرهنگی از جانب دیگر شهرستان‌ها وجود دارد و برای مقابله با اینگونه بی‌نظمی‌ها آمادگی کامل وجود دارد.

 سرهنگ محمدی گفت: از مسئولان هیئت‌های مذهبی انتظار داریم برای جلوگیری از ایجاد نارضایتی دیگر شهروندان، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را حداکثر تا ساعت ۱۲ شب خاتمه دهند.

وی اضافه کرد: سرکشی از همه هیئت‌ها در دهه محرم انجام می‌شود و ارزشیابی هیئت‌ها بعد از این دهه انجام خواهد شد واز مسئولان و خادمان ۱۴ هیات در مراسم ویژه‌ای تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 387183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.