زود خسته‌شدن؛ معیاری برای تشخیص بیماری‌های قلبی

بررسی‌های اخیر محققان نشان داده است افرادی که با انجام تمرینات ورزشی بسیار سبک خسته می‌شوند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا است. بنابر گزارش‌ سازمان جهانی بهداشت، تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها بسیار بالا است و تا ۱۵ سال آینده، از ۱۷.۹ میلیون مرگ و میر در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲۳.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید. البته روش‌های متفاوتی برای کاهش گسترش بیماری قلبی عروقی وجود دارد.

پیروی‌کردن از یک رژیم غذایی مناسب که دارای چربی اشباع، چربی ترانس و سدیم کم بوده و شامل میوه و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و دانه‌ها باشد، می‌تواند در کاهش ابتلا به این امراض موثر باشد. علاوه بر این، انجام تمرینات ورزشی برای مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته، نقش موثری در کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها دارد؛ بسیاری از افراد این زمان را به پنج جلسه ۳۰ دقیقه‌ای در هر هفته تقسیم می‌کنند.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی رابطه بین خستگی در حین ورزش و میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، اطلاعات پزشکی ۶۲۵ فرد با میانگین سنی ۶۸ سال را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها با استفاده از دو فرمول متفاوت، خطر ابتلا به امراض قلبی یا سکته مغزی افراد را در ۱۰ سال آینده ارزیابی کردند. همچنین داده‌های پزشکی شرکت‌کنندگان با انجام آزمایشی که شامل پیاده‌روی با سرعت آهسته بود، بررسی شد، به گونه‌ای که هر فردی باید به مدت پنج دقیقه با سرعت ۱.۵ مایل بر ساعت راه می‌رفت. این آزمایش به منظور ارزیابی میزان خستگی افراد انجام شد.

یافته‌های جدید نشان داد افرادی که از سال‌ها قبل به بیماری قلبی عروقی مبتلا بودند، بیشتر از سایرین با انجام‌دادن تمرینات ورزشی ساده‌ خسته می‌شوند؛ به بیان دیگر کسانی که به راحتی خسته می‌شوند، بیشتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند. محققان معتقد هستند افرادی که وزن سالم خود را حفظ کرده و ورزش می‌کنند، کمتر خسته می‌شوند و احتمال ابتلا به مشکلات قلبی عروقی در آن ها کاهش می‌یابد.

نتایج این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شده است.

کد خبر 387180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.