رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی در جهان

افراد زیادی در سراسر دنیا به منظور کوچک کردن بینی، درمان افتادگی پلک چشم، کشیدن پوست گردن و صورت، جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در زمان‌های قبل، جراحی زیبایی تنها به افراد معروف و ثروتمند اختصاص داشت، اما امروزه افراد بسیاری در سراسر دنیا تمایل به انجام انواع جراحی‌های زیبایی دارند؛ برخی نیز برای برطرف‌کردن عیوب ظاهری بدن خود به این عمل‌ها روی می‌آورند. در ادامه به بررسی بعضی از شایع‌ترین عمل‌های جراحی‌ زیبایی می‌پردازیم:

جراحی بینی

یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی، عمل بینی است. یک جراح ماهر می‌تواند بینی بزرگ، پهن و یا شکسته‌شده در اثر تصادف را جراحی کرده و اندازه آن را تغییر دهد. این عمل جراحی بیشتر در میان نوجوانان شایع است، اما پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند افراد قبل از سن ۱۵ سالگی آن را انجام ندهند. دوران بهبودی بعد از عمل، معمولا یک تا سه هفته طول می‌کشد و پس از جراحی، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.

جراحی پلک چشم

افتادگی پلک چشم و یا برآمدگی‌های ناشی از آن را می‌توان از طریق جراحی زیبایی پلک، درمان کرد. در حین این عمل، جراح چربی و پوست اضافی را برمی‌دارد تا پلک چشم صاف‌تر به نظر برسد. دراین عمل چربی اضافه یک قسمت را می‌توان برای رفع افتادگی به بخش دیگر منتقل کرد؛ زخم زیادی در این قسمت‌ها به وجود نمی‌آید و طول مدت درمان تقریبا دو هفته است.  

کشیدن پوست گردن

ضعیف‌شدن عضلات گردن باعث شل‌شدن و افتادگی پوست این بخش از بدن می‌شود. جراح ماهر می‌تواند با انجام عمل، چربی و عضلات اضافه این قسمت را بردارد. امکان بروز عفونت در این جراحی همانند هر عمل دیگری وجود دارد. بهبودی پس از عمل جراحی دو هفته تا چند ماه طول می‌کشد. لیفت گردن، اغلب همراه با لیفت صورت انجام می‌شود.

جراحی لیفت صورت

لیفت صورت، باعث شادابی و جوان‌تر شدن پوست صورت می‌شود. در حین این عمل، جراح تلاش می‌کند پوست اضافی را بردارد و روی لایه‌های عمیق‌تر پوست و ماهیچه کار کند تا سفت شود. در موارد نادر امکان عفونت در این جراحی وجود دارد. البته می‌توان روش‌های ساده‌تر مانند بوتاکس، لیزر درمانی و تزریق فیلر (ژل) را جایگزین این نوع جراحی کرد.

لیزر پوست

برای از بین‌بردن سلول‌های آسیب‌دیده پوست، می‌توان از اشعه نور استفاده کرد. زمانی که لایه‌های بیرونی پوست از بین برود، خطوط ریز و لکه‌های موجود روی پوست از بین خواهد رفت. این نوع لیزر برای پوست‌های آسیب دیده به دلیل نور آفتاب و جای زخم و جوش، بسیار مناسب است. با توجه به نوع لیزر استفاده شده، زمان بهبود آن یک تا دو هفته طول می‌کشد.

کاشت مو

نیمی از مردان و زنان با افزایش سن، موهای خود را از دست می‌دهند. معمولا این موها در پشت و اطراف سر، ضخامت خود را حفظ می‌کند. بنابراین، جراح می‌تواند تعدادی از آن‌ها را به قسمت‌هایی که مو ندارد یا موها ضخامت خود را از دست داده‌اند، منتقل کند. در طی فرآیند کاشت مو، صدها میکروگرافت که هر کدام از آن‌ها دارای یک تا سه تار مو است، به شکل طبیعی در سر قرار می‌گیرد.

کد خبر 387179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.