نوروزی تشریح کرد: رونق اقتصاد فرهنگ در جشنواره سی و دوم

شهردار اصفهان گفت: با برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اقتصاد فرهنگ رونق گرفت و دیپلماسی شهری قوی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه روز یکشنبه- سوم شهریورماه ۹۸- در برنامه زنده تلویزیونی «باغ پروانه‌ها» اظهار کرد: شهرداری خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف به شهروندان را به نحو مطلوب انجام داده و مردم با فعالیت‌های شهرداری در طول شبانه روز مواجه می‌شوند.
وی افزود: اگر خدمات شهرداری به خوبی ارایه شود، قطعاً مردم نیز راضی خواهند بود علاوه بر اینکه به دنبال جلب رضایت مردم و زیست‌پذیرتر شدن شهر اصفهان نیز هستیم.
شهردار اصفهان با اشاره به حال و هوای شهر همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک ادامه داد: خوشبختانه آب در بستر زاینده رود جاری است که همین موضوع فضا و حال و هوای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را متفاوت کرده است.
وی با اشاره به دوران کودکی خود، تصریح کرد: دوران کودکی خود را در شهر اصفهان سپری و در این شهر تحصیل کردم؛ البته شرایط آن دوران با زمان کودکی نسل امروز بسیار متفاوت بود، فضای مجازی معنا و مفهومی نداشت، دسترسی به برخی منابع سخت و کتاب‌های داستان و نوع مدارس نسبت به امروز متفاوت بود و نکات مثبت زیادی داشت، اما با وجود امکانات محدود، نگاه‌ها و مطالعات عمیق‌تر بود.
نوروزی با بیان اینکه از کودکی به فیلم‌های کودکان و نوجوانان علاقه داشته‌ام، گفت: احساس می‌کنم فیلم‌های کودکان و نوجوانان یکی از نیازهای اساسی کودکان است، از این رو برای برگزاری این جشنواره با تمام توان ایستاده‌ و توانسته‌ایم یک جشنواره بین‌المللی نمونه را برگزار کنیم.
وی با ابراز خرسندی از اینکه با برگزاری جشنواره‌های سی و یکم و سی و دوم، جشنواره به سرعت در حال ارتقاء است، گفت: این اقدامات حکایت از علاقه به کودکان  و ابزارهای مورد نیاز آنها دارد.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز قبل از حضور در برنامه تلویزیونی باغ پروانه‌ها، برای بازدید از نمایشگاه خاطره‌های گذشته به کتابخانه مرکزی رفتیم و از نزدیک با کودکان صحبت کردیم و از خوشحالی آنها به عنوان آینده سازان کشور بسیار خرسند شدیم.  
وی جاری بودن آب در بستر زاینده رود را بزرگترین خوش شانسی در برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دانست و تاکید کرد: وجود آب در بستر زاینده رود بزرگترین آرزو برای استان و شهر اصفهان بود که از این بابت باید از تمامی افرادی که در این زمینه همکاری داشته‌اند، تقدیر کنیم.
نوروزی با بیان اینکه تابستان امسال ۵۰۰ برنامه فرهنگی در مناطق ۱۵ گانه شهر به ویژه در پردیس هنر و باغ غدیر برگزار شده است، افزود: به مناسبت عید غدیرخم ۱۵۵ برنامه اجرا و مورد تحسین همگان واقع شد که پیوستگی این برنامه‌ها با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بسیار مسرت‌بخش بود.
وی اظهار کرد: بر اساس تجربیات گذشته سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مدل جدید برگزار و نقش کودکان بیشتر پررنگ شد و البته شهرداری اصفهان با تمام قوا ورود پیدا کرد همچنین وزارت ارشاد، نهادهای مردمی نهایت همکاری لازم را برای برگزاری جشنواره انجام دادند.
شهردار اصفهان با اشاره به دیگر نکات مثبت برگزاری جشنواره سی و دوم در اصفهان، تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره دیپلماسی شهری قوی شد، به طوری که از ۲۷ کشور ۸۰ نفر میهمان اصفهان بودند و تعدادی از آنها همچون کشورهای قونیه و سلیمانیه درخواست خواهرخواندگی با اصفهان داشتند.
وی ادامه داد: مشارکت وزارت ارشاد و نهادهای مردمی در برگزاری جشنواره بسیار نقش مهمی داشت، همچنین اقتصاد فرهنگ رونق گرفت؛ حتی امسال حراجی هنری برگزار که در یک شب ۸۰ میلیون تومان فروش داشت.
کد خبر 387178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.