کاهش ۳ هزار نیروی انسانی در شهرداری طی ۲ سال

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از کاهش سه هزار نیروی انسانی در شهرداری تهران طی ۲ سال خبر داد و گفت: تاریک‌خانه‌های شهرداری زمینه را برای فساد مالی فراهم می‌کنند و بر همین اساس به موضوع شفافیت ورود کردیم.

به گزارش ایمنا، مرتضی الویری در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به برنامه‌های انجام گرفته در این کمیسیون اظهار کرد: در شورای پنجم کمیسیون برنامه و بودجه ۱۳۷ جلسه برگزار کرده و اقدامات کلیدی از طریق این کمیسیون انجام گرفته است که تأثیرات زیادی در مدیریت شهری به همراه داشت.

وی افزود: تعداد کارکنان شهرداری به شدت کاهش یافت و این میزان کاهش در هیچ مقطعی به غیر از دوره پنجم شورا دیده نشده بود.

الویری گفت: زمانی که شورای پنجم فعالیت خود را آغاز کرد شنیده شد که ۱۳ هزار استخدام در ماه‌های آخر دور چهارم مطرح بوده است و این در حالی است که با تعداد زیادی نیروی انسانی مواجه بودیم و در استخدام بسیاری از نیروها نیز گزینش دقیقی انجام نگرفته بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: تعداد شاغلان شهرداری در شهریور ۹۶، ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر بود که این تعداد در تیر ۹۸ به ۶۴ هزار و ۹۱۲ نفر تقلیل یافت. به عبارتی ۳۲۱۵ نیروی انسانی را کاهش دادیم.

الویری خاطرنشان کرد: کارکرد دیگر شورای پنجم شفافیت بود چرا که تاریک‌خانه‌های موجود زمینه مناسب برای فساد مالی فراهم می‌کند لذا به حوزه شفافیت ورود یافتیم تا با فساد مقابله کنیم.

وی گفت: شفافیت در حوزه شهری را در پنج حوزه معاملاتی،‌ شهرسازی، سازمانی، مالی، آراء و مذاکرات به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم و این مسئله نتایج مؤثری به همراه داشت.

کد خبر 387173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.