ظریف به محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر رئیس دستگاه دیپلماسی به محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت به دعوت همتای فرانسوی‌اش خبر داد.

به گزارش ایمنا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه دقایقی پیش در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.»

وی ادامه داد: «در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

موسوی همچنین در گفت و گویی اعلام کرد که وزیر امور خارجه پس از توقف کوتاه در شهر بیاریتز، امشب مجدد به تهران بازمی‌گردد تا در راس هیئتی سیاسی عازم پکن شود.

عصر امروز خبرگزاری فرانسه از فرود یک فروند هواپیمای ایرانی در شهر «بیاریتز» محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت خبر داد و مدعی شد این هواپیما احتمالا حامل محمد جواد ظریف است.

محمدجواد ظریف در حالی عصر امروز به بیاریتز فرانسه سفر کرده است که این شهر از دو روز پیش تاکنون میزبان نشست سران هفت کشور صنعتی موسم به گروه هفت (G۷) بوده است. 

برجام و تلاش برای حفظ آن یکی از مهمترین موضوعات رایزنی‌ها این در این نشست بوده است و در این راستا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دیدارهایی در حاشیه این اجلاس با سران کشورهای حاضر در این نشست از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشته است. 

 ظریف روز جمعه هم به دعوت رسمی فرانسه و برای بررسی آخرین وضعیت پیشنهاد مطرح شده از سوی فرانسه به پاریس رفت و با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری و  لودریان وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 387162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.