برگزیدگان بخش "جلوه‌گاه امید" معرفی شدند

فیلم‌های "قطار آن شب"، " اقیانوس پشت پنجره" و "۲۳نفر" پیشتاز برندگان بخش جلوه گاه امید جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم اختتامیه "جلوه‌گاه امید" یکی از بخش‌های جنبی سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان عصر امروز _یکشنبه، سوم شهریور ماه_ در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد. در این بخش که حامیان سینمای کودک در جشنواره حاضر هستند فیلم های برگزیده خود را انتخاب کردند.

در این مراسم حسین انتظامی، معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: بخش جلوه گاه در جهت قدردانی از نهادهایی است که به سینمای کودک کمک می کنند. خوشبختانه امسال تعداد نهادها افزایش چشمگیری داشته است که تحقق این مهم جای قدردانی دارد.

اکران ۱۸۲ فیلم در سینماهای اصفهان

همچنین علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: در جشنواره امسال شاهد اکران ۱۸۲ فیلم در سینماهای اصفهان بودیم. تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته شعاع گسترده‌تر شادی جشنواره و اکران فیلم های خاطره انگیز سینمای کودک و نوجوان‌ در ۳۰ شهر و ۱۴۹ نقطه کشور بوده است.

وی با بیان اینکه سینما و صنعت تصویر هنری متکثر است، ادامه داد: برای حمایت از سینمای کودک و نوجوانان نیازمند عزم ملی هستیم که در این راستا باید به نگاهی هم‌افزایی در کل کشور برای تولید فیلم‌های ارزشمند در سینمای کودک‌ و نوجوان رسید تا شاهد رشد و رونق این ژانر باشیم.

جشنواره فیلم کودک فرصتی برای شکوفا شدن استعدادها است

در ادامه این مراسم قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان اظهار کرد: با وجود اینکه نتوانستم در برنامه های جشنواره شرکت کنم، اما امروز حضور در این جمع بسیار لذت بخش و آموزنده بود چراکه تاریخ سی سال گذشته بار دیگر مرور شد.

وی با بیان اینکه جشنواره می تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار اثر بخش باشد، ادامه داد: پس از دائمی شدن جشنواره فیلم کودک در اصفهان مصمم‌تر شدیم‌ تا به رسالت خود در این حوزه عمل کنیم. اکنون باید جشنواره و شادی کودکان را در طول سال مستمر کرد و سال های پر خاطره و زیبایی برای آن ها ساخت چراکه جشنواره فیلم کودک فرصتی برای شکوفا شدن استعدادها است.

برگزیدگان بخش جلوه‌گاه امید جشنواره فیلم کودک به شرح زیر است:

فیلم برگزیده از نگاه اداره بهزیستی استان اصفهان: "قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی.

فیلم برگزیده از نگاه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان: "اقیانوس پشت پنجره" به کارگردانی بابک نبی زاده.

نبی زاده پس از کسب این جایزه اظهار کرد: جایزه های بخش جلوه گاه بسیار ارزشمند است چرا که از مسئولان شهری به من داده می شود که همواره جشنواره فیلم‌ کودک را زنده نگه داشته‌اند.

برگزیدگان از نگاه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان: مصطفی نظری زاده برای کارگردانی فیلم "هشتگ دوچرخه ‌باز"، حامد بامروت نژاد برای تهیه کنندگی فیلم "منطقه پرواز ممنوع"، حسن اکلیلی برای بازی در فیلم "هشتگ دوچرخه باز"،  محمد آزادی برای بازی در "اقیانوس پشت پنجره"، مرتضی حسینی برای بازی در فیلم "سوم شخص غایب".

فیلم برگزیده از نگاه انجمن علمی عرفان اسلامی: "۲۳ نفر" به کارگردانی مهدی جعفری.

آثار برگزیده از نگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: "۲۳ نفر" به کارگردانی مهدی جعفری، "منطقه پرواز ممنوع" به کارگردانی امیر داسارگر.

فیلم برگزیده از نگاه انجمن تخصصی کودک و رسانه: فیلم "سرخابی" به کارگردانی مرتضی آسمانی و انیمیشن  "فرفره" به کارگردانی شیوا منفرد.

فیلم برگزیده از نگاه موسسه بنیاد آرت پوزت، پخش فیلم در حوزه بین الملل: انیمیشن "این سو و آن سو" به تهیه کنندگی لیدا فضلی، مهدی جعفری برای نویسندگی فیلم "۲۳ نفر".

فیلم برگزیده از نگاه انجمن فیلم کوتاه ایران: "پسر دریا" به کارگردانی عباس جلالی یکتا.

مرجع ملی کنوانسیون‌ حقوق کودک وزارت دادگستری: " قطار آن‌ شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی و "اقیانوس پشت پنجره" به کارگردانی بابک نبی‌زاده.

کد خبر 387161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.