پارک شهرک گلشن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز گفت: در دهه فجر امسال پارک هفت هکتاری شهرک گلشن (کشن) به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، محمودرضا مهرجهانیان ظهر امروز –یکشنبه ۳ شهریورماه- در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد و پروژه‌های در دست اقدام شهرداری منطقه چهار شهرداری شیراز، اظهار کرد: از بودجه عمرانی سال جاری مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به منطقه چهار اختصاص و ۲۸ وظیفه نیز تعریف شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز با اشاره به جمعیت ۲۵۶ هزار نفری ساکن در این منطقه، ادامه داد: ۱.۶ دهم جمعیت شیراز در منطقه چهار ساکن است و در مقایسه با دیگر مناطق شهرداری بیشترین مراجعه‌کننده را داریم.

وی گفت: بهسازی پارک هفت هکتاری شهرک گلشن (کشن) که تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه اجرایی آن بوده است، یکی از اقدامات شهرداری منطقه چهار است که دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهرجهانیان افزود: در این پارک پیست دوچرخه‌سواری به طول دو کیلومتر احداث و پنج زمین ورزشی نیز  پیش‌بینی شده است؛ با توجه به وجود مسجدی در نزدیکی پارک، از احداث نمازخانه خودداری کردیم و تنها به ساخت سکوی نماز اکتفا کردیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در منطقه کشن به دنبال احداث یک فرهنگسرا به مساحت ۵۰۰ مترمربع هستیم که طراحی آن به اتمام رسیده و با شروع به کار پیمانکار در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ما به دنبال بهره‌برداری از پارک ایرانی به مساحت ۱۰ هکتار هستیم، گفت: تلاش کردیم تا طراحی پارک به سبک ایرانی و اسلامی باشد، فازل نخست که مربوط به طراحی پارک بوده به اتمام رسیده و فاز دوم که عملیات اجرایی است نیز در حال انجام است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مهرجهانیان در خصوص ساماندهی ساکنان یکی از کوچه‌های ریشمک که نمایی از حلبی‌آباد است، تصریح کرد: حدود ۱۹ خانوار در آن محدوده ساکن هستند، از طریق فرمانداری پیگیری‌های لازم انجام می‌شود که با تعامل با ساکنان به نقطه دیگری منتقل شوند.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز افزود: محدوده ترمینال سابق امیرکبیر برای ایستگاه قطار شهری پیش‌بینی شده است و محدوده گود سیمان نیز که محل برداشت خاک برای کارخانه سیمان بوده و جز اراضی کارخانه سیمان است، پس از جابه‌جایی کارخانه تکلیفش مشخص می‌شود.

وی در خصوص ساماندهی مشاغل بلوار امیرکبیر که موجب ترافیک و آلودگی صوتی برای ساکنان می‌شود نیز اظهار کرد: در بلوار امیرکبیر از گذشته تاکنون خدمات خودرویی ارائه می‌شده و در ایران هم برای تعمیر و تامین قطعات خودرو شناخته شده است که در جهت ساماندهی مراکز تجاری برای هدایت مراجعه‌کنندگان در این محدوده تعریف شده است.

مهرجهانیان در پاسخ به اینکه آیا احداث مجتمع تجاری در بلوار امیرکبیر موجب بروز ترافیک و تبدیل شدن به پاسداران دوم نمی‌شود، ادامه داد: کارشناسان مربوطه بررسی‌های لازم را انجام دادند و این اتفاق رخ نخواهد داد.

کد خبر 387139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.