خودسوزی فرزند شهید در قم/ مرد کارتن خواب پس از شکنجه جان باخت

خودسوزی فرزند شهید در قم، آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان با اولویت فرهنگیان، جذب 14 هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی، 7 مجروح بر اثر تصادف دو دستگاه خودروی سواری، تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد و جان باختن مرد کارتن خواب پس از شکنجه در گونی عناوین بسته خبری اجتماعی سوم شهریور ماه ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد کارتن خواب که پس از ضرب و جرح شدید، داخل گونی کنار خیابان رها شده بود پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

ساعت ۲ بامداد پنجشنبه ۳۱ مرداد مرد جوانی هنگام عبور از خیابان متوجه گونی بزرگی شد که تکان می‌خورد. وی که ابتدا توجهی به موضوع نکرده بود به راهش ادامه داد اما سر و صداهایی که از داخل گونی به گوشش رسید باعث شد تا به سراغ گونی برود. در گونی با طنابی بسته شده بود و زمانی که مرد رهگذر طناب را باز کرد با صحنه عجیبی مواجه شد. مردی داخل گونی بود که بشدت مجروح شده بود و به سختی نفس می‌کشید.

بلافاصله او با پلیس و اورژانس تماس گرفت و لحظاتی بعد مأموران کلانتری ۱۶۴ قائم و اورژانس راهی محل شده و مرد مجروح را به بیمارستان منتقل کردند. اما ساعت ۸:۳۰ صبح همان روز بدون آنکه حرفی به زبان بیاورد، تسلیم مرگ شد.

با مرگ مرد جوان موضوع به بازپرس کشیک قتل و تیم جنایی اعلام شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول مرد کارتن خوابی است که معتاد بوده و رستوران دارهای منطقه گاهگاهی به او غذا می‌دادند.

علت اولیه مرگ نیز از سوی متخصصان پزشکی قانونی اصابت ضربات متعدد جسمی سنگین مانند میله آهنی اعلام شد.

به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای شناسایی هویت قربانی و شناسایی عامل یا عاملان این جنایت ادامه دارد

آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان با اولویت فرهنگیان

محمدباقر نوبخت در ابلاغیه ای به وزارت آموزش و پروش و ادارات کل آموزش و پرورش استانها اعلام کرد که بخش اول اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تامین شده است.

در این ابلاغیه که طی روز گذشته صادر شد، تاکید شده است که تخصیص اعتبار به میزان صد در صد بوده و همچنین وزارت آموزش و پرورش باید مشخصات کامل افراد مشمول دریافت پاداش پایان خدمت قابل تامین از محل اعتبارات موضوع این ابلاغیه، شامل کد ملی، تاریخ بازنشستگی، شماره حساب بانکی و مبلغ پرداختی را با امضا ذیحساب به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه اعلام کند.

نحوه احتساب خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه

محمد حسن زدا قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی در مورد نحوه احتساب مدت زمان خدمت سربازی به عنوان سوابق بیمه‌ای و شرایط آن اظهار داشت: براساس ماده ۹۵ قانون تأمین اجتماعی اگر فردی قبل از خدمت سربازی بیمه باشد و بعد از خدمت سربازی هم بیمه شود، این فاصله طول خدمت سربازی به صورت رایگان برایش محاسبه می‌شود و نیاز به پرداخت وجهی ندارد.

وی ادامه داد: کسانی که این شرایط را ندارند؛ یعنی قبل از خدمت سربازی بیمه نبودند و بعد از سال ۸۵ بیمه شدند، با مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی و درخواست بیمه خدمت سربازی می‌توانند با پرداخت وجهی این بیمه را به سنوات خود اضافه کند.

زدا گفت: شعب تامین اجتماعی با بررسی حقوق و مزایای دو سال آخر بیمه‌شده و با اخذ ۷ درصد ‌از میانگین حقوق و مزایا ‌نسبت به برقراری بیمه خدمت سربازی اقدام می‌کنند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: خرید خدمت سربازی تقسیط ۱۲ ماهه نیز دارد و میزان مبلغ هر فرد با توجه به پایه حقوق و میانگین دو سال آخر متفاوت است.

خودسوزی فرزند شهید در قم

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با ابراز تاسف گفت: متاسفانه یک فرزند شهید ۴۷ ساله که روز گذشته در این استان اقدام به خودسوزی کرده بود در بیمارستان مطهری تهران جان سپرد.

دکتر عینی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: ضمن ابراز تاسف از این حادثه پیش آمده باید بگویم روز گذشته یک فرزند شهید در مقابل فضای سبز کلانتری ۱۱ استان قم اقدام به خودسوزی کرد که سریعا او را به بیمارستان نیکویی قم انتقال دادند و اقدامات پزشکی بر روی این فرزند شهید انجام شد. پس از آن سریعا برای تکمیل روند درمان و رسیدگی به این مصدوم او را به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران منتقل کردند.

وی افزود: امروز بنده به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم جهت پیگیری مراحل درمان و ملاقات این فرزند شهید در بیمارستان محل بستری حضور پیدا کردیم اما متاسفانه این فرد به دلیل شدت سانحه جان سپرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ادامه داد: لازم است بگویم این فرزند شهید ۴۷ سال سن داشت و به دلیل اختلالات روانی و دو قطبی بودن حکم مهجوریت نیز داشته است و پیش از این چندین مرتبه در منزل تهدید به خودسوزی کرده بود همچنین به دلیل شرایطی که داشت چندین بار در بیمارستان‌های اعصاب و روان بستری شده بود.

عینی در پایان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام قد در پی پیگیری و درمان حل مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران است و از حادثه پیش آمده ابراز تاسف می‌کنیم و به خانواده او تسلیت می‌گوییم.

۱۴ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی جذب می شوند

علی الهیارترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات استخدام رسمی معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: آئین‌نامه جذب این معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شد و در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است که بعد از ابلاغ آن را اجرا می‌کنیم.

او با اشاره به برخی ابهاماتی که در اجرای قانون وجود داشته است، گفت: بر اساس قانون باید در فرآیند اجرا و نظارت دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی حضور داشته باشند که این موضوع انجام شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

الهیارترکمن با اشاره به اینکه برای اجرای قانون آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: این قانون دو دسته از نیروها شامل معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی و گروه بعدی آموزش دهندگان نهضت را در بر می‌گیرد که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند.

بکارگیری ۱۳ هزار معلم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی برای حضور در کلاس‌های درس باید دوره یکساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان را  با نمره قبولی بگذرانند و بر این اساس به کارگیری شوند.

او افزود: گروه دوم یعنی آموزش دهندگان نهضت که تعداد ۲ سوادآموز یا بیشتر داشتند، می‌توانند با شرکت در آزمون داخلی و گذراندن دوره یکساله به کارگیری شوند که رعایت هر دو شرط برای فعالیت الزامی است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه بر اساس توافقات اولیه با سازمان اداری و استخدامی، ۱۳ هزار معلم بر اساس قانون تعیین تکلیف به کار گرفته می‌شوند، گفت: بعد از نهایی شدن آئین‌نامه، رایزنی‌های دیگری انجام می‌دهیم و ممکن است تعداد افرادی که به خدمت می‌گیریم، تغییر کند.

۱۱۲ هزار نفر مشمول قانون استخدامی هستند

الهیار ترکمن بیان کرد: ۱۱۲ هزار نفر مشمول قانون استخدامی هستند که مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس شاغل از سال ۷۹ تا ۹۱ و آموزش دهندگان نهضت از سال ۷۹ تا ۹۲ را شامل می‌شود.

او درباره سهم معلمان مناطق محروم در این قانون گفت: عمده مشکل آموزش و پرورش کمبود نیرو در مناطق محروم و حاشیه شهرها است و در قانون، رسیدگی به این مناطق مورد توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره تامین اعتبار استخدام مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت گفت: نمایندگان مجلس ردیفی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته‌اند اما به دلیل محدودیت بودجه ممکن است با کسری مواجه شویم ولی به دلیل آنکه این موضوع قانون است و باید آن را اجرا کنیم برای تامین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه تمهیداتی در نظر می‌گیریم.

چگونگی جذب نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی

او ادامه داد: به استناد ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه امسال ۱۲ هزار نیروی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند که شرایط به کارگیری آنها در دفترچه آزمون استخدامی آمده است و این داوطلبان می‌توانند پس از قبولی در آزمون و گذراندن دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌های درس حاضر شوند.

الهیار ترکمن بیان کرد: علاوه بر جذب ۱۲ هزار نیرو از طریق آزمون استخدامی ۲ هزار نیرو هم به طور اختصاصی برای فعالیت در استان سیستان و بلوچستان جذب می‌شوند.

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در پی تماس های متعدد داوطلبان در خصوص تمدید مهلت انتخاب رشته،  انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال ۹۸ تا روز سه شنبه ۵ شهریور تمدید شد.

 تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۸ که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، میتوانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی http://azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبانی که رشته/محل مورد نظر خود را در دفترچه رشته های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی نمی­یابند، توجه داشته باشند که بیش از ۹۵ درصد رشته /محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون هستند که در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مذکور، میتوانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

نتایج انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هفته سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

دانشگاه فرهنگیان پذیرای ۴۱ هزار دانشجوی جدید در کشور

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور در سال تحصیلی جاری ۴۱ هزار دانشجوی جدید الورود به جمع دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور افزوده می‌شود که از این شمار ۲۴ هزار نفر دانشجوی جدیدی هستند که از طریق کنکور سراسری در سال جاری وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

علی باقر طاهرنیا سهم کردستان را ۵۵۰ دانشجو عنوان کرد و افزود: این میزان جذب دانشجو نسبت به پذیرش سال گذشته به ۲ برابر رسیده است که در هفت رشته تحصیل خواهند کرد.

طاهرنیا گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای ۹۰۰ هیئت علمی و ۷۰ هزار دانشجودر سراسر کشور است که این افراد بازوی پژوهشی بسیار خوبی برای این دانشگاه محسوب می‌شوند و قطعا از آن‌ها حمایت‌های ویژه‌ای در این زمینه خواهد شد.

موزه پزشکی در اصفهان راه‌اندازی شود

نایب رئیس نظام پزشکی اصفهان گفت: وجود مَدرس ابن سینا در اصفهان فرصتی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این محل می‌توان این مدرس را به موزه پزشکی تبدیل کرد.

غلامحسین صادقیان در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: نظام پزشکی اصفهان مجموعه‌ای از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها و ... را شامل می‌شود. در شهرستان اصفهان ۱۲ هزار نفر تحت پوشش سازمان نظام پزشکی هستند که حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر پزشک عمومی، دو هزار و ۸۰۰ نفر پزشک متخصص و مابقی دیگر رشته‌های پزشکی است.

وی با بیان اینکه با نگاه به رویکرد حاکم بر شورای شهر می‌توان امیدوار به تحولات خوبی در حوزه پزشکی در شهر اصفهان بود، ادامه داد: وجود مَدرس ابن سینا در اصفهان فرصتی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این محل می‌توان این مدرس را به موزه پزشکی تبدیل کرد.

نایب رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: بیماری‌های صعب‌العلاج در اصفهان رو به افزایش است و ضروری است در راستای ترویج فرهنگ سلامت گام برداریم.

تصادف سواری سمند و پژو۲۰۶ با ۷ مجروح دراصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از تصادف یک دستگاه سواری سمند با پژو ۲۰۶ در آزاد راه "امیرکبیر" و مجروح شدن ۷ نفرخبر داد.

سرهنگ حسین پورقیصری اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه سواری سمند با پژو ۲۰۶ در آزاد راه "امیرکبیر"، بلافاصله ماموران پلیس راه "اصفهان-کاشان" به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی، راننده و ۶ سرنشین سواری سمند به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی، عدم توجه به جلو از سوی راننده سمند اعلام شده است.

اختلالات خواب سبب افزایش آریتمی‌های قلب می شود

رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران گفت: اختلالات خواب سبب افزایش آریتمی های قلب در افراد می شود.

زهرا امکانجوافزود: آریتمی قلب یا اختلالات ضربان قلب در واقع افزایش یا کاهش ضربان قلب است. آریتمی‌های قلبی به دو نوع ساده و پیچیده یا خطرناک تقسیم می‌شود که در نوع خطرناک اصولاً اختلالات ضربان در افرادی بروز یافته که بیماری‌های زمینه‌ای قلبی همچون نارسایی قلب دارند.

رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران خاطرنشان کرد: فیبریلاسیون دهلیزی یکی دیگر از آریتمی‌های شایع قلب به شمار می‌رود که سن بالای ۷۵ سال، ابتلا به چاقی و فشار خون بالا یا مشکل می‌شود و در واقع فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند خطر سکته مغزی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر در کشور، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه درمان آریتمی های قلبی داشتیم، گفت: برای پیشگیری از سکته مغزی در این بیماران تشخیص و درمان به موقع از طریق داروهای ضد انعقادی تولید داخل امکان پذیر بوده و توجه به این مسئله حائز اهمیت است.

عضو هیات علمی بیمارستان شهید رجایی ادامه داد: پیشرفت‌هایی که ایران در زمینه درمان اختلالات ضربان قلب داشته بسیار خوب بوده و مراکز دانشگاهی و خصوصی در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشتند به طوری که این موفقیت‌ها با کشورهای پیشرفته برابری می‌کند و همه اقدامات نوین برای درمان آریتمی‌های قلب در کشور ما نیز انجام می‌شود.

مرگ دختر جوان همدانی پس از عمل بینی

علت مرگ دختر ۱۷ ساله ای که پس از عمل زیبایی بینی و چند روز استراحت در منزل، مجدد به بیمارستان بعثت همدان منتقل و در آنجا درگذشت، در پزشکی قانونی این استان در دست بررسی است.

مدیر بیمارستان بعثت شهر همدان گفت: این دختر برای انجام عمل زیبایی بینی به این بیمارستان مراجعه کرده و پس از انجام عمل در صحت و سلامت کامل مرخص شد.

حمید کیانی فتوت افزود: این دختر پس از چند روز استراحت در منزل، بدحال شده و دوباره به بیمارستان منتقل شد اما با وجود تلاش پزشکان و انجام عملیات احیای قلبی و ریوی، در این بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: کمیته ای تحت عنوان «مرگ و میر» برای بررسی علت اولیه مرگ این دختر جوان تشکیل شده است با این وجود تمامی مستندات و پرونده ها در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته است.

مدیر بیمارستان بعثت شهر همدان ادامه داد: تمامی فرایند درمان در این بیمارستان ثبت شده و این مستندات در اختیار مراجع مسئول قرار گرفته است.

کیانی فتوت با بیان اینکه در زمینه شکایت خانواده متوفی از این بیمارستان اطلاعی ندارم، تاکید کرد: حتی در صورت شکایت نکردن خانواده متوفی، علت فوت افراد توسط اعضای کمیته مرگ و میر بررسی شده و در صورت وجود قصور پزشکی این موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری می شود.

کد خبر 387138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.