جذب ۵۰۰ سرباز محیط‌بان جدید با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ۵۰۰ سرباز محیط‌بان با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی اضافه می شوند، گفت: امروز محیط بانان راضی‌ترین پرسنل در سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

به گزارش ایمنا، عیسی کلانتری در ارتباط زنده تلفنی با "رادیو گفت وگو" ضمن تشریح عملکرد سازمان متبوعش در راستای تحقق اهداف دولت اظهار کرد: ۵۰ درصد پرسنل در حوزه محیط بانی مشغول هستند وطی یکسال گذشته و بر اساس مجوز دولت ۳۰۰ محیط بان جدید استخدام کردیم.

وی ادامه داد: با کمک نیروی انتظامی ۲۲۰ نفر سرباز-محیط بان وارد پاسگاه ها کردیم و حدود ۲۰ درصد نیروهای محیط بانی طی یکسال گذشته افزایش یافته اند.

اجرای مدیریت جدید در پارک‌های ملی اصفهان

کلانتری همچنین از تقویت تجهیزات محیط‌بانی سخن گفت و افزود: حق آبه تالاب های کشور تعیین و بیش از ۴۰ تالاب خشک و نیمه خشک احیا شده است؛ همچنین مدیریت جدیدی را در پارک های ملی با تشکیل هیئت امنای منطقه ای آغاز کرده ایم و در این راستا طرح مذکور در پارک ملی گلستان و برخی پارک ها در اصفهان در حال اجراست.

بهبود نسبی کیفیت هوای کلانشهرها

رئیس سازمان محیط زیست با این ادعا که مهار گردوغبار در برخی استان ها ادامه دارد، گفت: هم اینک کارها با سرعت مناسبی پیش می رود و نقاط گرد و غبار خیز کشور در دست احیاست.

کلانتری با اشاره به احداث آبشخورهای جدید برای حیات وحش در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: کلیه کارها به جز طرح های ملی، به استان ها تفویض شده است.

وی در بخشی دیگری از مصاحبه با رادیو گفت وگو ضمن قدردانی از وزارت نفت به منظور بهبود سوخت بنزین و پالایش نسبی هوای شهرهای بزرگ تصریح کرد: هوای کلان شهرها بهبود نسبی و شدت بی کیفیتی سوخت های نامناسب کاهش یافته است.

کلانتری ادامه داد: سازمان محیط زیست با بیش از ۱۵ دانشگاه مادر در کشور قرارداد دارد تا پایش های منطقه ای را صورت داده و در راستای کاهش آلایندگی کارخانجات کمک کند.

معاون رئیس جمهور در حوزه محیط زیست افزایش استاندارد ها در محیط های انسانی را از دیگر اقدامات جدید سازمان متبوع اش برشمرد و افزود: جلوگیری از پخش پسماند و زباله همچنان ادامه دارد و استانداران و شهرداری ها کمک بسیار شایسته ای صورت داده اند و به نوعی رقابت ناخوانده میان استانداران آغاز شده است.

آموزش محیط زیست در دانشگاه اجباری می شود

کلانتری در ادامه این گفت وگوی ویژه بمناسبت هفته دولت با انتقاد از تبخیر آب های شیرین و قابل شرب در مراکز صنعتی کشور، گفت: براساس متُد جدید، صنایع آب بر را داخل سرزمین نخواهیم داشت تا با مشکلات آبی روبرو باشند.

وی همچنین حمایت از سمن ها و دوست داران محیط زیست را رویکرد اصلی سازمان در حفظ محیط زیست دانست و افزود: این نهادهای مردمی با کمک و هماهنگی بیشتر سازمان، در راستای آزادی اندیشه برای توسعه محیط زیست تلاش می کنند.

کلانتری از ورود فرهنگ عمومی محیط زیست در قالب دروس به کلاس های درس ابتدایی و دبیرستان خبر داد و گفت: از وزیر علوم تقاضا کردیم آموزش محیط زیست در دانشگاه ها اجباری شود. این دانشجویان، مدیران آینده کشورند که اگر با محیط زیست آشنا نباشند، در آینده کشور را –همچون امروز- با چالش روبرو خواهند ساخت.

محیط بانان؛ امروز راضی تر از همیشه...

رئیس سازمان حفظ محیط زیست خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست مربوط به تمام دوران های این سرزمین و همچنین کره زمین است و این مسئله امروز به عنوان یک اجبار تلقی می شود.

کلانتری در ادامه به مشکلات پیش روی محیط بانان اشاره کرد و گفت: محیط بانان ماهیانه بیش از ۴۰۰ ساعت فعالیت دارند و تاکنون کمترین دریافتی را داشتند که طی یکسال گذشته با حمایت شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه، دریافتی این عزیزان از متوسط سایر پرسنل بالاتر رفته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ سرباز محیط بان با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی اضافه می شوند، افزود: محیط بانان طی دو سال گذشته بسیار ناراضی بودند و امسال از راضی ترین پرسنل سازمان محیط زیست هستند.

کد خبر 387100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.