تنوع‌بخشی به سبد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با تنوع‌بخشی به سبد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر شاهد انعقادقراردادهای مشارکتی در بخش‌های مختلف بوده‌ایم.

علیرضا برهانی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۸۵ تاکنون که سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان فعال شده، پروژه‌های متعددی به صورت مشارکتی در شهر اجرا و باعث توسعه یافتگی اصفهان شده است.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان، تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری علی‌رغم شرایط سخت فضای عمومی اقتصاد کشور، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان موفق به انعقاد قراردادهای خوب مشارکتی در بخش های مختلف شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان افزود: با تنوع‌بخشی به سبد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر شاهد انعقادقراردادهای مشارکتی در بخش‌های مختلف از جمله حمل ونقل بودیم که نمونه بارز آن قرارداد AVL و AFC سامانه‌های هوشمند اتوبوسرانی اصفهان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: اگر یکی از مباحث توسعه شهر را موضوع گردشگری بدانیم، یکی از محورهایی که شهرداری اصفهان به صورت جدی بر آن تمرکز داشته، اجرای پروژه‌های گردشگری به عنوان بستری برای جذب گردشگران بوده است.

برهانی‌پور گفت: خوشبختانه شهرداری اصفهان تابستان امسال در نمایشگاه گردشگری حضوری پُر رنگ داشت و با سرمایه‌گذاران مذاکرات خوبی انجام داد که امیدواریم این مذاکرات در آینده نزدیک تبدیل به انعقاد قرارداد در حوزه گردشگری شهر شود.

وی، گردشگری را محور توسعه شهر اصفهان دانست و تأکید کرد: شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته با مشارکت بخش خصوصی پروژه‌های خوبی همچون شهر رویاها و آکواریوم و باغ خزندگان ناژوان را به بهره‌برداری رسانده است.

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر برای توسعه فضای گردشگری شهر اصفهان مجموعه طبیعی پارک شرق اصفهان (شهربازی متفاوت از شهر رویاها) پیش‌بینی شده و ظرفیت زیادی برای جلب مشارکت بخش‌خصوصی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان توانسته در بخش گردشگری پروژه های خوبی را به سرمایه گذاران معرفی کند و امیدواریم در سال های آینده نیز بتوانیم قراردادهای بیشتری را در این راستا منعقد کنیم.

برهانی‌پور با اشاره به گردشگری سلامت، اظهار کرد: شهرداری اصفهان گام بزرگی را در راستای گردشگری سلامت برداشته که ماحصل آن احداث شهرک سلامت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به تدریج بخش‌های مختلف شهرک سلامت در حال تکمیل و بهره‌برداری است و به شهروندان اصفهانی و جذب گردشگران سلامت کمک شایانی خواهد کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایران به دلیل خدمات ارزان درمانی مورد توجه کشورهای همسایه است، گفت: در شهرک سلامت یک هتل پنج ستاره برای ارایه خدمات اقامتی به توریست سلامت احداث خواهد شد و با راه‌اندازی کامل این مجموعه، اصفهان می‌تواند به قطب جذب گردشگر سلامت تبدیل شود.

کد خبر 387097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.