۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
طولانی‌ترین پارک خطی جهان

طولانی‌ترین پارک خطی در جهان، سراسر کشور سنگاپور را در برمی‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک طولی "های‌ لاین" در منهتن، که روی بخشی از یک خط آهن قدیمی و مرده احداث شد و به عنوان یک فضای سبز مورد استفاده ساکنان شهر قرار گرفت، توجه بسیاری از معماران در سراسر دنیا را به خود جلب کرد. این پارک برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کرد.

پس از آن، معماران در کشور سنگاپور اقدام به طراحی پارکی مشابه با پارک طولی منهتن، به طول حدود ۲۴ کیلومتر، یعنی حدود ده برابر پارک‌ های‌لاین در منهتن کردند. این پارک قرار است بر فراز یکی از خطوط قدیمی راه‌آهن سنگاپور، که در دوره استعمار انگلیس برای انتقال منابع پلاستیکی و فلزی از شبه جزیره مالایا به بندر سنگاپور ساخته شده بود، احداث شود.

 طرح نهایی ساخت پارک مرتفع سنگاپور در نوامبر سال ۲۰۱۶ اعلام شد که در این طرح فضای کافی به پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری اختصاص داده شده است. علاوه بر این قرار است تعداد  ۱۲۰ راه ورودی و خروجی و ۲۱ سکو برای استراحت و دسترسی به سرویس‌های بهداشتی در این پارک ساخته شود.

در طراحی پارک مرتفع سنگاپور علاوه بر حفظ پل‌های قدیمی، پل‌های جدیدی نیز ساخته خواهد شد تا به عنوان راهرویی برای عموم مردم مورد استفاده قرار گیرد. در قسمت جنوبی این راهرو، یک ایستگاه راه‌آهن قدیمی که از میراث فرهنگی سنگاپور است حتی با وجود احداث متروی جدید تا سال ۲۰۲۵ حفظ خواهد شد.

بخشی از راهرو هم به عنوان چشم‌اندازی برای تماشای یکی از معروف‌ترین مناطق طبیعی حفاظت شده سنگاپور مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروهی از معماران ژاپنی با همکاری بعضی از شرکت‌های معماری در داخل کشور سنگاپور طراحی پارک مرتفع این کشور را به پایان رساندند.

کد خبر 387086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.