توزیع مرحله دوم قبوض عوارض در ابتدای مهرماه ۹۸

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان از توزیع مرحله دوم قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه از ابتدای مهرماه سال‌جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال یک مرحله دیگر قبوض عوارض توزیع خواهد شد.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توزیع انبوه دومین مرحله قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مناطق ۱۵ گانه ابتدای مهرماه تا ۳۰ آبان ماه ۹۸ انجام خواهد شد و مهلت پرداخت آن تا ۳۰ آذرماه سال‌جاری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مرحله سوم توزیع قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه از دی ماه امسال آغاز و تا ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸ انجام می‌شود، تصریح کرد: مهلت پرداخت مرحله سوم قبوض عوارض تا پایان سال‌جاری خواهد بود.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان افزود: محاسبه عوارض کسب و پیشه بر پایه نوع و تعرفه شغلی، مساحت ملک تجاری و موقعیت مکانی ملک و بر اساس قیمت منطقه‌بندی است و در سال‌جاری نیز اخذ عوارض بر پایه فرمول عنوان شده از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان عوارض نوسازی نیز بر اساس قانون و مشخصه‌های درج شده محاسبه و بسته به متراژ ساختمان، متراژ زمین، نوع اسکلت ساختمان و امکانات خانه از قبیل آسانسور و استخر متفاوت است.

آخوندی تاکید کرد: عوارض کسب و پیشه و عوارض نوسازی درآمدهای پایدار محسوب می‌شود و تلاش مدیریت شهری در سال‌جاری بهبود وصول این دو منبع درآمد است.

وی با بیان اینکه بهبود وصول درآمدهای پایدار می‌تواند شهرداری را در تامین هزینه‌های پایدار یاری و خدمت رسانی به شهروندان را تسریع کند، گفت: شهروندان اگر خواهان خدمت هستند باید بهای آن را بپردازند، بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است که نهایتاً در همین شهر و برای خود شهروندان هزینه می‌شود.

کد خبر 387083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.