ساماندهی ۷۴۱ وانت بار در اراک

سرپرست اجرائیات شهرداری اراک گفت: از ۱۲ دی ماه سال ۹۷ تاکنون در راستای ساماندهی وانت بارها اقدامات خوبی انجام شده که از آن جمله می‌توان به ساماندهی ۷۴۱ وانت بار در سطح شهر اراک اشاره کرد.

محمد عابدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در سال ۹۱ طرحی را برای راه اندازی روز بازارها ارائه کردیم، اظهار کرد: امروز سه روز در هفته را برای ایجاد روز بازارها در سطح شهرستان اراک اختصاص داده‌ایم که با استقبال خوبی از سوی مردم و وانت بارها مواجه شد.

وی با بیان اینکه امروز سازمان میادین مکان‌هایی را برای روز بازارها در نظر گرفته تا بتوانند هر روز در آن فعالیت کنند، افزود: بیش از ۴۰۰ و یا ۵۰۰ وانت بار در روز بازارها حضور داشتند که با اجرای این طرح نیز وانت بارها ساماندهی شدند و دیگر به سطح شهر ورود نمی‌کنند و از حجم ترافیک نیز کاسته خواهد شد.

سرپرست اجرائیات شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این وانت بارها، خودروهای فرسوده بود در سطح شهر مشکلاتی همچون آلودگی محیط زیست را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه واحدهای گشتی همه روزه بر این وانت بارها نظارت دارند، گفت: اجرای این باعث شد تا افرادی که به واحد اجرائیات برای اخذ مکان مراجعه می‌کردند، شناسایی کلی شوند و اگر بعد از ساماندهی، از مکانی که برایش تعیین شده حرکت کند و یا تخلفی صورت دهد و بارهایش را روی زمین بچیند و مانع تردد و یا باعث ایجاد ترافیک شود به راحتی آن را شناسایی و با وی برخورد شود.

عابدی افزود: در سال ۹۱ که طرح ساماندهی وانت بارها آغاز شد از هر وانت بار مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اخذ می‌شد، اما اکنون این هزینه حذف شده و هیچ مبلغی از وانت بارها برای ساماندهی اخذ نمی‌شود.

وی اضافه کرد: خیابان های هپکو، قائم مقام، رنگرزا و شن کش قبل از اجرای این طرح با مشکل ترافیکی که توسط این وانت بارها ایجاد می‌شد مواجه بودند که امروز این معضل نیز رفع شده است.

سرپرست اجرائیات شهرداری اراک اظهار کرد: ساماندهی ۷۴۱ وانت بار، صرفه جویی در سوخت، کاهش آلودگی هوا، روان شدن ترافیک و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از این وانت بارها تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و با مشکلات خاص روبه رو بوده، اما امروز در حال امرار معاش زندگی اهستند، ادامه داد: جانمایی برای ساماندهی وانت بارها به گونه‌ای انجام شده که زیر تابلوها و دور میادین نباشند البته تاکنون نیز مشکلی در زمینه ساماندهی وانت بارها ایجاد نشده است.

کد خبر 387082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.