روشن: شهر دوستدار کودک تنها محدود به فضاسازی شهری نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال مدیریت جشنواره مستقیما زیر مجموعه شهرداری اصفهان قرار گرفت و همین امر به عنوان یک نقطه قوت، توان هماهنگی دبیرخانه جشنواره را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن صبح امروز (یکشنبه) در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شناختن اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک تنها با مناسب‌سازی فضاهای شهری برای کودکان محقق نخواهد شد بلکه علاوه بر مناسب‌سازی کالبدی، شهر باید بتواند تمامی نیازهای کودک را برآورده سازد و حقوق او را تامین کند. 

وی افزود: یکی از مهم ترین نیازهای کودکان دسترسی به کالاهای فرهنگی باکیفیت و درخور است؛ به همین جهت که کمیسیون فرهنگی و ورزشی بر تبدیل اصفهان به قطب فرهنگی کودک و نوجوان تاکید می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان به عنوان یک شهر خلاق و دوستدار کودک می‌تواند میزبان مناسبی برای رویدادهای فرهنگی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان، خاطرنشان کرد: پیرو تاکیدات و پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و ورزشی امسال مدیریت جشنواره مستقیما زیر مجموعه شهرداری اصفهان قرار گرفت و همین امر به عنوان یک نقطه قوت، توان هماهنگی دبیرخانه جشنواره را افزایش داد.

روشن ادامه داد: هماهنگی سایر بخش های شهرداری اصفهان به خصوص زیباسازی شهر و قرار گرفتن نمادهای ویژه و متناسب در جای جای شهر و اطلاع رسانی به خوبی انجام گرفت که این اقدامات قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در اصفهان منجر به ایجاد بستری برای رشد استعدادها خواهد شد، افزود: مدرسه سینمایی با تربیت داوران کودک از میان کودکان و نوجوانان، برگزاری المپیاد فیلمسازی، جایزه زاون قوکاسیان و کارگاه‌های تخصصی که در آن‌ها کودکان و بزرگسالان امکان حضور دارند، در نهایت این امر مهم را رقم می زند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جشنواره زمینه آن را فراهم می‌کند تا کودکان نه تنها در فرآیند توسعه شهر در زمان کودکی خود نقشی فعال داشته باشند بلکه در آینده نیز به عنوان شهروندان بالغ و فرهیخته بتوانند ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: در سال جاری برگزاری نمایشگاه اسباب بازی و نمایشگاه عکس و لوکیشن های سینما نمونه ای از نمایشگاه‌هایی است که توسط بخش خصوصی برگزار شده و توانسته فضای شهر را به فضای کودکانه ای بدل نماید و بستر مناسب برای حضور فیلمسازان و کارگردانان در شهر اصفهان را فراهم سازد.

روشن با بیان اینکه افزایش مشارکت شهروندان اصفهانی در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از موارد مورد نظر کمیسیون فرهنگی است، خاطرنشان کرد: از دیگر نقاط مثبت این جشنواره می توان به سینمای سیار و برگزاری برنامه های فرهنگی در چهارباغ توسط سمن ها و با برنامه ریزی اداره مشارکت های مردمی اشاره کرد که توانستند شعار "شادی حق همه کودکان است" را معنا ببخشند. 

هیأت‌های مذهبی از ترویج خرافات جلوگیری کنند

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران مظلومش، گفت: از تمامی برگزار کنندگان و هیأت‌های مذهبی که عاشقانه در این ایام فعالیت می کنند خواهشمندم با جلوگیری از ترویج خرافات و مطالب تحریف شده در واقعه عاشورا محتوای فاخر و ارزشمند مکتب عاشورا را به مردم ارائه کنند تا فرهنگ عاشورا که همانا شجاعت، ایستادگی در برابر ظلم، تقوا، ایثار، فداکاری و جانبازی است ترویج یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز تشکر از مدیریت بحران جهت برنامه ریزی جلساتی در مناطق ۱۵ گانه برای ایام سوگواری، افزود: شایسته است این هیئات با مدیریت مصرف پلاستیک جهت کاهش مصرف ظروف پلاستیکی، ضمن رعایت موارد بهداشتی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال حفظ محیط زیست پایبند باشند.

وی گفت: از مرکز مدیریت بحران برای برگزاری جلسات مدیریت بحران در دوران عزاداری ایام محرم و صفر قدردانی می‌کنم.

کد خبر 387078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.