ایجاد دفتر تسهیل‌گری بازآفرینی منطقه اسلام‌آباد کرج

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از ایجاد دفتر تسهیل‌گری بازآفرینی منطقه اسلام‌آباد این شهر خبر داد.

احدالله احمدی‌پرگو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اجرای پروژه طراحی پیاده‌راه چند منظوره حدفاصل دانشگاه خوارزمی تا استانداری این شهر خبر داد و اظهار کرد: این طرح با در نظر گرفتن پتانسیل‌های موجود از جمله باغات و اراضی بایر تهیه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح مذکور در مرحله طراحی حوزه‌های عام و ویژه محور قرار دارد، باید با برگزاری جلسات هماهنگی و هم‌اندیشی بین بخشی موانع اجرایی و فنی پروژه مرتفع و بستری مناسب جهت اجرایی شدن آن فراهم شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه حوزه‌های مسکونی و عمومی منطقه اسلام‌آباد به ترتیب ۱۰۵ و ۷۰ هکتار وسعت دارد، تصریح کرد: احیای حوزه مسکونی این منطقه در قالب بافت فرسوده با استفاده از تسهیلات سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی شهری در حال پیگیری است.

احمدی‌پرگو با اشاره به راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در این منطقه افزود: فرسودگی بافت منطقه، ریزدانه بودن قطعات، شبکه معابر نامناسب و معضلات زیست‌محیطی، مهم‌ترین مشکلات تپه اسلام‌آباد است که تلاش می‌کنیم با اصلاح، تملک، تفکیک و تجمیع مجدد، حوزه سکونتی استانداردی در این محدوده ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه عمومی نیز طرح‌های لازم تهیه شده و شورای شهر بودجه خوبی برای آن پیش‌بینی کرده است، خاطرنشان کرد: امسال محوطه‌سازی و اصلاح شبکه معابر منطقه اسلام‌آباد اجرا می‌شود.

کد خبر 387065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.