دستگیری ۷۰ شکارچی غیرمجاز در اصفهان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دستگیری ۷۰ شکارچی غیرمجاز در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی جمشیدیان با اشاره به مهمترین اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پنج ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در سال ۹۷ شمار صید غیرمجاز آبزیان ۳۴ مورد بوده است در حالی که امسال تا کنون ۲۰ مورد تخلف گزارش شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار شکار غیرمجاز پرندگان افزود: در سال گذشته ۱۹۲ مورد شکار غیرمجاز پرندگان گزارش شد که این شمار در پنج ماهه نخست امسال شش مورد بوده است.  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان درباره نگهداری، خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده گفت: در سال جاری  هفت مورد تخلف بوده در حالی که توسط یگان حفاظت محیط زیست در سال ۹۷ در استان اصفهان ۷۰ مورد شناسایی شده است.

جمشیدیان با اشاره به اینکه سال گذشته شمار متخلفان شکار و صید که توسط محیط‌بانان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند ۲۷۱ نفر بوده است، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال ۷۰ شکارچی غیرمجاز دستگیر شده‌اند.

وی همچنین شروع به شکار و صید توسط متخلفان در زیستگاه های طبیعی استان در سال گذشته را ۶۱ مورد اعلام کرد و افزود: در سال جاری این شمار ۱۵ مورد بوده است.

جمشیدیان در ادامه به آمار سلاح مجاز و سلاح غیرمجاز کشف شده و ادوات ضبط شده از متخلفین شکار و صید اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۷ قبضه سلاح غیر مجاز کشف شد در حالی که از ابتدای امسال تاکنون این شمار ۱۴ مورد بوده است.

وی تعداد سلاح های مجاز شناسایی شده در پنج ماه اول امسال را ۱۷ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال گذشته  ۸۱ مورد بوده است.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در سال ۹۷ دو سلاح جنگی و در سال جاری نیز تا کنون یک سلاح جنگی از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شد.

جمشیدیان همچنین شمار کل تخلف شکار و صید را ۱۶۰ مورد در سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۴۷ مورد تخلف شکار و صید گزارش شده است.

کد خبر 387064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.