گزینش مداحان و قاریان  آرامستان باغ رضوان با آزمون‌های ورودی

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: هر ساله برای گزینش مداحان و قاریان آرامستان باغ رضوان، آزمون‌های ورودی برگزار و بهترین افراد با بالاترین شاخصه‌ها انتخاب می‌شوند.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دفتر مداحان و قاریان آرامستان باغ رضوان خدمات خود را برای شهروندان در دو بخش خاکسپاری و اعزام مداح در مجالس ترحیم، هفتم، چهلم و سالگرد ارائه می‌دهد.

وی افزود: در مرحله نخست، همزمان با خاکسپاری قرائت تلقین و پس از آن زیارت عاشورا به همراه ذکر مصیبتی از حضرت سیدالشهدا (ع) انجام می‌شود این جزو خدمات عمومی سازمان است و برای همه اموات انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: در مرحله دوم در صورت تمایل خانواده‌ها با پرداخت تعرفه مشخص و هماهنگی‌های انجام شده، قاری بر سر مزار اعزام می‌شود و مراحل تلقین سوم، قرائت قرآن و نماز لیله الدفن اجرا خواهد شد که همه این اعمال ریشه اسلامی دارد.

وی  با بیان اینکه بخش دوم خدمات این مجموعه اعزام مداح برای مجالس ترحیم، هفتم، چهلم و سالگرد است، گفت: چگونگی و نحوه درخواست مداح و قاری جهت مجالس ترحیم در سطح شهر و یا آرامستان باغ رضوان در دفتر مداحان و قاریان واقع در ورودی سازمان از سمت خیابان جی جنب خدمات مجالس و یا نماینده مستقر در سالن تطهیر  و در زمان خرید قبور به صاحبان عزا اطلاع‌رسانی می‌شود شهروندان همزمان با سفارش چادر، صندلی، اکو و ملزومات دیگر می‌توانند مداح و قاری برای مراسم خود انتخاب کنند.

مرادی افزود: در صورتی‌ که مردم خدمتی را درخواست کنند با بهترین کیفیت ارائه خواهیم کرد، همین امر باعث استقبال مردم از خدمات دفتر مداحان و قاریان آرامستان باغ رضوان شده به طوری که اکثر شهروندان حتی برای مجالس ترحیم سطح شهر نیز از خدمات مداحان و قاریان آرامستان باغ رضوان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه تمام مداحان و قاریان فعال در سازمان آرامستان‌ها پس از آموزش و گزینش به‌کارگیری می‌شوند، خاطرنشان کرد: هرساله برای گزینش مداحان و قاریان  آرامستان باغ رضوان، آزمون‌های ورودی برگزار می‌شود و در این گزینش‌ها بهترین افراد با بالاترین شاخصه‌ها انتخاب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان برگزاری دوره‌های آموزشی توسط مجریان این طرح برای قاریان قرآن و مداحان را از دیگر اقدامات جهت ارتقای کیفی مجالس دانست و گفت: در دوره‌های آموزشی تلاش می‌شود محتوای مجالس با مفاهیم غنی‌تر ارائه شود.

وی گفت: قاریان مجالس ترحیم توسط مراکز قرآنی تأیید صلاحیت می‌شوند و از نظر سطح تلاوت در رده بالایی قرار دارند که وظیفه آنها تلاوت قرآن، ترجمه آیات و بیان نکات تفسیری آیات است.

مرادی با اشاره به اهمیت نظارت بر نحوه فعالیت مجریان عنوان کرد: این مهم نیز توسط ناظران مربوطه انجام و معضلات و مشکلات احتمالی نیز در اسرع وقت رسیدگی و مرتفع خواهد شد و شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را از طریق شماره تلفن ۳۵۷۲۳۰۳۰ با مسئولان مربوطه مطرح کنند.

کد خبر 387052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.