۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
خانه‌هایی برای همه

"بیارکه اینگلس" خانه‌هایی مقرون به صرفه برای افراد کم‌درآمد شهر کپنهاگ طراحی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیارکه اینگلس، از معماران بسیار مشهور دانمارکی ساکن شهر کپنهاگ، در پروژه‌ای به نام "خانه‌هایی برای همه‌" با استفاده از سازه‌های پیش‌ساخته آپارتمان‌هایی بسیار زیبا، در عین حال مقرون به صرفه در پایتخت دانمارک طراحی کرد.

ساختمان عظیم جدید که مساحتی برابر با شش هزار و ۸۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است، به شکل قوسی و در شمال غربی کپنهاگ بنا شده است؛ این بنای جدید دارای ۶۶ واحد مسکونی برای افراد کم‌درآمد است.

"خانه‌هایی برای همه" پوشیده از تخته‌های طویل چوبی با طراحی شطرنجی است که زیبایی منحصربه‌فردی به ظاهر مجتمع بخشیده است. ارتفاع هر طبقه از ساختمان سه و نیم متر است که همین ویژگی، علاوه‌ بر وجود پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای، باعث جذب نور طبیعی به داخل ساختمان می‌شود.

این ساختمان پنج طبقه آپارتمان‌هایی با مساحت‌های مختلف، از ۶۰ متر مربع گرفته تا ۱۱۵ متر مربع را در برمی‌گیردکه از چوب و بتن ساخته شده است. استفاده از تراس‌های مشترک و فضاهای عمومی در "خانه‌هایی برای همه" باعث ایجاد تعامل اجتماعی بین ساکنان این ساختمان می‌شود.

ساخت واحدهای مسکونی مقرون به صرفه برای افراد کم‌درآمد نوعی چالش برای معمار آن به شمار می‌رفت چرا که "بیارکه اینگلس" مجبور بود با وجود محدودیت بودجه، خانه‌ها را به بهترین شکل ممکن به عنوان مکان‌هایی سرزنده برای ساکنان طراحی کند.

نمای قوس‌دار "خانه‌هایی برای همه" در مقابل میدانی عمومی قرار دارد که وجود درخت‌های گیلاس در آن و فضاهای سرسبز چشم‌اندازی بی‌نظیر برای ساکنان فراهم می‌آورد. حیاط پر از گل و گیاه ساختمان نیز در قسمت شمالی آن واقع شده است و مردم در آن به فعالیت‌های سرگرم‌ کننده و خلاقانه می‌پردازند.

کد خبر 387047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.