پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه مرمت تقاطع غیرهمسطح فجر

شهردار منطقه چهار مشهد گفت: پروژه ۱۳ میلیارد ریالی مرمت ابنیه پل‌های سواره رو و درز انبساط تقاطع غیرهمسطح فجر، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا غلامی در این باره اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح فجر به عنوان یکی از اصلی‌ترین تقاطع‌های شهر مشهد در دهه ۷۰، حدفاصل بلوار طبرسی شمالی و جنوبی و در مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی احداث و بزرگراه شهید میرزایی را به بزرگراه شهید بابانظر متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه مرمت و نگهداری مستمر زیرساخت‌های شهری علاوه بر افزایش طول عمر آن‌ها و کاهش آسیب‌های احتمالی، تاثیر به‌سزایی در صرفه‌جویی هزینه‌های مدیریت شهری دارد، خاطرنشان کرد: جایگاه تقاطع غیر همسطح فجر به دلیل تردد بالای وسایل نقلیه، بسیار ویژه بوده و مرمت و نگهداری آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

شهردار منطقه چهار مشهد ادامه داد: در سال‌جاری پروژه مرمت ابنیه و درز انبساط پل‌های سواره رو تقاطع غیر همسطح فجر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال به مدت چهار ماه در دستور کار شهرداری منطقه چهار قرار گرفت که تا کنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی این پروژه تصریح کرد: مقاوم سازی پایه‌ها، کوله‌ها و سرستون‌های پل، تخریب محل‌های بتن سست، زنگ‌زدایی میلگردها، استفاده از لایه پوشش رنگ محافظ نانو، اجرای ملات ترمیمی و پرایمر، تعویض و نصب لاستیک درز انبساط از اقداماتی است که در این پروژه انجام می‌شود.

غلامی گفت: با دریافت مجوزهای لازم و اعمال محدودیت‌های ترافیکی عملیات مرمت درز انبساط پل‌های سواره رو تقاطع غیر همسطح فجر در مسیر شرق به غرب که از روزهای پایانی تیر ماه آغاز شده بود به اتمام رسیده و طی چند روز آینده نیز این پروژه در مسیر شرق به غرب سواره روی تقاطع غیرهمسطح فجر که هم اکنون درحال اجرا است، به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 387045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.